Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Naixement i Cura de Menor < Tornar

Cerrar

Els certificats d’empresa de l’inici del descans obligatori i/o voluntari  de la prestació de naixement i cura de menor només es poden remetre a partir de la data en què s’inicia el descans. Si no s’ha iniciat, no pot ser objecte de certificació.

Aquest servei permet sol·licitar la prestació per Naixement i Cura de Menor, per gaudir del període de descans laboral corresponent, per naixement, adopció, guarda amb finalitats d’adopció i acolliment permanent o temporal.

Sobre aquest tràmit

A qui va adreçat

Treballadors que gaudeixin dels períodes de descans per naixement de fill, adopció i acolliment legalment establerts que vulguin sol·licitar  les prestacions per Naixement i Cura de Menor.

Què permet fer

  • Fer una simulació de l’import i les dates en què quedaria en cas de sol·licitar la prestació.
  • Presentar una sol·licitud, de la prestació per Naixement i Cura de Menor, en nom propi, mitjançant representació o apoderament inscrit en el registre electrònic d’apoderaments.
  • Sol·licitar la prestació en múltiples períodes.
  • Annexar  documentació.

Què es necessita per fer-ho

  • Que l’empresa hagi enviat el certificat d’empresa amb les dates de descans.
  • Que estigui registrat el naixement al registre, de manera automàtica o manual en els registres no informatitzats.
  • Incorporar la informació que es requereixi en el mateix servei i annexar els documents que s’indiquin.
  • Si hi accediu com a representant, heu de sol·licitar al representat que confirmi la representació accedint a l'enllaç que rebrà en el seu mòbil per SMS.
  • Si hi accediu com a apoderat, heu d’estar inscrit en el Registre Electrònic d’Apoderaments. 

Cal tenir en compte

L’accés al servei es pot fer amb qualsevol sistema d’identificació vàlid. Amb aquest accés accedireu a la simulació de la prestació tenint en compte la informació que hi incorporeu.

Un cop feta la simulació de la prestació i per poder efectuar la sol·licitud amb les dades introduïdes, se us sol·licitarà que us identifiqueu amb un sistema d’identificació més segur, com el Certificat Digital o cl@ve permanent.

Una vegada finalitzat el procés d’emplenament, se us indicarà els documents que heu de presentar i tindreu la possibilitat d’adjuntar-los electrònicament.

Propers passos

Una vegada fet el tràmit, rebreu un “justificant de recepció” en format PDF.

Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d’error o deficiència de la transmissió, haureu de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.

L’Institut Nacional de la Seguretat Social adoptarà la corresponent resolució que serà emesa per mitjans exclusivament electrònics i estarà disponible en el servei de Notificacions Telemàtiques. Per poder accedir i firmar les vostres notificacions telemàtiques, necessiteu comptar amb un Certificat Digital o amb cl@ve permanent. A l’enllaç següent trobareu les instruccions per sol·licitar aquest certificat, ja sigui com a persona física o com a representant: https://www.cert.fnmt.es/. Per obtenir el vostre usuari cl@ve permanent, podeu trobar informació en: https://clave.gob.es/.  El nivell de registre cl@ve per a l’ús del Registre de notificacions és l’avançat.

Podeu consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servei “Les teves Gestions” del portal personal “La teva Seguretat Social”, al qual podreu accedir des d’aquesta Seu electrònica.

Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.

Complementary Content
${loading}