Informació important sobre cookies
Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Els certificats d’empresa de l’inici del descans obligatori i/o voluntari de la prestació de naixement i cura de menor només es poden remetre a partir de la data en què s’inicia el descans. Si no s’ha iniciat, no pot ser objecte de certificació.
Aquest servei permet sol·licitar la prestació per Naixement i Cura de Menor, per gaudir del període de descans laboral corresponent, per naixement, adopció, guarda amb finalitats d’adopció i acolliment permanent o temporal.
Treballadors que gaudeixin dels períodes de descans per naixement de fill, adopció i acolliment legalment establerts que vulguin sol·licitar les prestacions per Naixement i Cura de Menor.
L’accés al servei es pot fer amb qualsevol sistema d’identificació vàlid. Amb aquest accés accedireu a la simulació de la prestació tenint en compte la informació que hi incorporeu.
Un cop feta la simulació de la prestació i per poder efectuar la sol·licitud amb les dades introduïdes, se us sol·licitarà que us identifiqueu amb un sistema d’identificació més segur, com el Certificat Digital o cl@ve permanent.
Una vegada finalitzat el procés d’emplenament, se us indicarà els documents que heu de presentar i tindreu la possibilitat d’adjuntar-los electrònicament.
Una vegada fet el tràmit, rebreu un “justificant de recepció” en format PDF.
Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d’error o deficiència de la transmissió, haureu de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.
L’Institut Nacional de la Seguretat Social adoptarà la corresponent resolució que serà emesa per mitjans exclusivament electrònics i estarà disponible en el servei de Notificacions Telemàtiques. Per poder accedir i firmar les vostres notificacions telemàtiques, necessiteu comptar amb un Certificat Digital o amb cl@ve permanent. A l’enllaç següent trobareu les instruccions per sol·licitar aquest certificat, ja sigui com a persona física o com a representant: https://www.cert.fnmt.es/. Per obtenir el vostre usuari cl@ve permanent, podeu trobar informació en: https://clave.gob.es/. El nivell de registre cl@ve per a l’ús del Registre de notificacions és l’avançat.
Podeu consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servei “Les teves Gestions” del portal personal “La teva Seguretat Social”, al qual podreu accedir des d’aquesta Seu electrònica.
Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.