Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Naixement i Cura de Menor < Tornar

Cerrar

Els certificats d’empresa de l’inici del descans obligatori i/o voluntari  de la prestació de naixement i cura de menor només es poden remetre a partir de la data en què s’inicia el descans. Si no s’ha iniciat, no pot ser objecte de certificació.


Aquest servei permet sol·licitar la prestació per Naixement i Cura de Menor, per gaudir del període de descans laboral corresponent, per naixement, adopció, guarda amb finalitats d’adopció i acolliment permanent o temporal.

Sobre aquest tràmit

A qui va adreçat

Treballadors que gaudeixin dels períodes de descans per naixement de fill, adopció i acolliment legalment establerts que vulguin sol·licitar  les prestacions per Naixement i Cura de Menor.

Què permet fer

  • Fer una simulació de l’import i les dates en què quedaria en cas de sol·licitar la prestació.
  • Presentar una sol·licitud, de la prestació per Naixement i Cura de Menor, en nom propi, mitjançant representació o apoderament inscrit en el registre electrònic d’apoderaments.
  • Sol·licitar la prestació en múltiples períodes.
  • Annexar  documentació.

Què cal per fer-ho

  • Que l’empresa hagi enviat el certificat d’empresa amb les dates de descans.
  • Que estigui registrat el naixement al registre, de manera automàtica o manual en els registres no informatitzats.
  • Incorporar la informació que es requereixi en el mateix servei i annexar els documents que s’indiquin.
  • Si hi accediu com a representant, heu de sol·licitar al representat que confirmi la representació accedint a l'enllaç que rebrà en el seu mòbil per SMS.
  • Si hi accediu com a apoderat, heu d’estar inscrit en el Registre Electrònic d’Apoderaments. 

Cal tenir en compte

L’accés al servei es pot fer amb qualsevol sistema d’identificació vàlid. Amb aquest accés accedireu a la simulació de la prestació tenint en compte la informació que hi incorporeu.

Un cop feta la simulació de la prestació i per poder efectuar la sol·licitud amb les dades introduïdes, se us sol·licitarà que us identifiqueu amb un sistema d’identificació més segur, com el Certificat Digital o cl@ve permanent.

Finalitzat el procés d'emplenament, se us indicaran els documents que heu de presentar, els quals podreu adjuntar electrònicament.

Pròxims passos

Una vegada fet el tràmit, rebreu un “justificant de recepció” en format PDF.

Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.

L’Institut Nacional de la Seguretat Social adoptarà la corresponent resolució que serà emesa per mitjans exclusivament electrònics i estarà disponible en el servei de Notificacions Telemàtiques. Per poder accedir i firmar les vostres notificacions telemàtiques, necessiteu comptar amb un Certificat Digital o amb cl@ve permanent. En l’enllaç següent trobareu les instruccions per sol·licitar aquest certificat, ja sigui com a persona física o com a representant: https://www.cert.fnmt.es/. Per obtenir el vostre usuari cl@ve permanent, podeu trobar informació en: https://clave.gob.es/.  El nivell de registre cl@ve per a l’ús del Registre de notificacions és l’avançat.

Podeu consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servei "Les teves Gestions" del portal personal "La teva Seguretat Social", al qual podreu accedir des d'aquesta Seu electrònica.

Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.

Complementary Content
${loading}