Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Naixement i Atenció de Menor < Tornar

Cerrar

Els certificats d’empresa de l’inici del descans obligatori i/o voluntari  de la prestació de naixement i atenció de menor només es poden remetre a partir de la data en què s’inicia el descans. Si no s’ha iniciat, no pot ser objecte de certificació.


Este servici permet sol·licitar la prestació per Naixement i Atenció de Menor, per a gaudir del període de descans laboral corresponent, per naixement, adopció, guarda amb finalitats d’adopció i acolliment permanent o temporal.

Sobre este tràmit

A qui va dirigit

Treballadors que gaudisquen dels períodes de descans per naixement de fill, adopció i acolliment legalment establits que vulguen sol·licitar  les prestacions per Naixement i Atenció de Menor.

Què permet fer

  • Fer una simulació de l’import i les dates en què quedaria en cas de sol·licitar la prestació.
  • Presentar una sol·licitud, de la prestació per Naixement i Cura de Menor, en nom propi, mitjançant representació o apoderament inscrit en el registre electrònic d’apoderaments.
  • Sol·licitar la prestació en múltiples períodes.
  • Annexar  documentació.

Què es necessita per a fer-ho

  • Que l’empresa haja enviat el certificat d’empresa amb les dates de descans.
  • Que estiga registrat el naixement al registre, de manera automàtica o manual en els registres no informatitzats.
  • Incorporar la informació que es requerisca en el mateix servici i annexar els documents que s’indiquen.
  • Si hi accedix com a representant, ha de sol·licitar al representat que confirme la representació accedint a l'enllaç que rebrà en el seu mòbil per SMS.
  • Si hi accedix com a apoderat, ha d’estar inscrit en el Registre Electrònic d’Apoderaments. 

Cal tindre en compte

L’accés al servici es pot fer amb qualsevol sistema d’identificació vàlid. Amb este accés s'accedirà a la simulació de la prestació tenint en compte la informació que hi incorpore.

Un vegada feta la simulació de la prestació i per poder efectuar la sol·licitud amb les dades introduïdes, se sol·licitarà que s'identifique amb un sistema d’identificació més segur, com el Certificat Digital o cl@ve permanent.

Una vegada finalitzat el procés d'ompliment, se li indicaran els documents que ha de presentar, els quals podrà adjuntar electrònicament.

Pròxims passos

Una vegada fet el tràmit, rebrà un “justificant de recepció” en format PDF.

Si no rep el missatge de confirmació o rep un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de presentar en un altre moment o utilitzar altres mitjans.

L’Institut Nacional de la Seguretat Social adoptarà la corresponent resolució, que serà emesa per mitjans exclusivament electrònics i estarà disponible en el servici de Notificacions Telemàtiques. Per a poder accedir i firmar les seues notificacions telemàtiques, necessita disposar d'un Certificat Digital o amb cl@ve permanent. En l'enllaç següent trobarà les instruccions per a sol·licitar este certificat, ja siga com a persona física o com a representant: https://www.cert.fnmt.es/. Per a obtindre el seu usuari cl@ve permanent, podrà trobar informació en https://clave.gob.es/.  El nivell de registre cl@ve per a l'ús del Registre de notificacions és l'avançat.

Pot consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servici "Les teues Gestions" del portal personal "La teua Seguretat Social", al qual podrà accedir des d'esta Seu electrònica.

Per a accedir a este servici, comprove els requisits tècnics necessaris.

Complementary Content
${loading}