Valore esta pàgina
Valore este contingut

Contenido principal

Naixement i Atenció de Menor < Tornar

Cerrar

Els certificats d’empresa de l’inici del descans obligatori i/o voluntari  de la prestació de naixement i atenció de menor només es poden remetre a partir de la data en què s’inicia el descans. Si no s’ha iniciat, no pot ser objecte de certificació.


Este servici permet sol·licitar la prestació per Naixement i Atenció de Menor, per a gaudir del període de descans laboral corresponent, per naixement, adopció, guarda amb finalitats d’adopció i acolliment permanent o temporal superior a un any.

Sobre este tràmit

A qui va dirigit

Treballadors que gaudisquen dels períodes de descans per naixement de fill, adopció i acolliment legalment establerts que vulguen sol·licitar  les prestacions per Naixement i Atenció de Menor.

Què permet fer

  • Presentar una sol·licitud de la prestació per Naixement i Atenció de Menor.
  • Sol·licitar la prestació en múltiples períodes.
  • Annexar  documentació.

Què es necessita per a fer-ho

  • Introduir la informació que corresponga.
  • Annexar els documents que s'indiquen.

Cal tindre en compte

Una vegada finalitzat el procés d'ompliment, se li indicaran els documents que ha de presentar, els quals podrà adjuntar electrònicament.

Pròxims passos

Una vegada fet el tràmit, rebrà un “justificant de recepció” en format PDF.

Si no rep el missatge de confirmació o rep un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de presentar en un altre moment o utilitzar altres mitjans.

L’Institut Nacional de la Seguretat Social adoptarà la corresponent resolució, que serà emesa per mitjans exclusivament electrònics i estarà disponible en el servici de Notificacions Telemàtiques. Per a poder accedir i firmar les seues notificacions telemàtiques, necessita disposar d'un Certificat Digital o amb cl@ve permanent. En l'enllaç següent trobarà les instruccions per a sol·licitar este certificat, ja siga com a persona física o com a representant: https://www.cert.fnmt.es/. Per a obtindre el seu usuari cl@ve permanent, podrà trobar informació en https://clave.gob.es/.  El nivell de registre cl@ve per a l'ús del Registre de notificacions és l'avançat.

Pot consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servici "Les teues Gestions" del portal personal "La teua Seguretat Social", al qual podrà accedir des d'esta Seu electrònica.

Per a accedir a este servici, comprove els requisits tècnics necessaris.

El acceso a este servicio estará habilitado únicamente cuando se identifique como persona física o entidad

Obtener Acceso
Complementary Content
${loading}