Informació important sobre cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Els certificats d’empresa de l’inici del descans obligatori i/o voluntari de la prestació de naixement i atenció de menor només es poden remetre a partir de la data en què s’inicia el descans. Si no s’ha iniciat, no pot ser objecte de certificació.
Este servici permet sol·licitar la prestació per Naixement i Atenció de Menor, per a gaudir del període de descans laboral corresponent, per naixement, adopció, guarda amb finalitats d’adopció i acolliment permanent o temporal.
Treballadors que gaudisquen dels períodes de descans per naixement de fill, adopció i acolliment legalment establits que vulguen sol·licitar les prestacions per Naixement i Atenció de Menor.
L’accés al servici es pot fer amb qualsevol sistema d’identificació vàlid. Amb este accés s'accedirà a la simulació de la prestació tenint en compte la informació que hi incorpore.
Un vegada feta la simulació de la prestació i per poder efectuar la sol·licitud amb les dades introduïdes, se sol·licitarà que s'identifique amb un sistema d’identificació més segur, com el Certificat Digital o cl@ve permanent.
Una vegada finalitzat el procés d'ompliment, se li indicaran els documents que ha de presentar, els quals podrà adjuntar electrònicament.
Una vegada fet el tràmit, rebrà un “justificant de recepció” en format PDF.
Si no rep el missatge de confirmació o rep un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de presentar en un altre moment o utilitzar altres mitjans.
L’Institut Nacional de la Seguretat Social adoptarà la corresponent resolució, que serà emesa per mitjans exclusivament electrònics i estarà disponible en el servici de Notificacions Telemàtiques. Per a poder accedir i firmar les seues notificacions telemàtiques, necessita disposar d'un Certificat Digital o amb cl@ve permanent. En l'enllaç següent trobarà les instruccions per a sol·licitar este certificat, ja siga com a persona física o com a representant: https://www.cert.fnmt.es/. Per a obtindre el seu usuari cl@ve permanent, podrà trobar informació en https://clave.gob.es/. El nivell de registre cl@ve per a l'ús del Registre de notificacions és l'avançat.
Pot consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servici "Les teues Gestions" del portal personal "La teua Seguretat Social", al qual podrà accedir des d'esta Seu electrònica.
Per a accedir a este servici, comprove els requisits tècnics necessaris.