Información importante sobre cookies
Este sitio web utiliza cookies para que vostede teña unha mellor experiencia de usuario. As cookies non se utilizan para recoller información de carácter persoal. Para máis información consulte a nosa política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Os actos de xestión da recadación da Tesouraría Xeral da Seguridade Social obxecto de notificación telemática son os seguintes:
Paulatinamente, iranse incorporando distintas actuacións e procedementos en materia de Seguridade Social cuxas datas de incorporación ao devandito sistema de notificación electrónica se fixarán por resolucións da Secretaría de Estado da Seguridade Social.
É aconsellable que polo menos unha vez cada dez días se acceda á Sede para consultar se existe algunha notificación dispoñible.
Un terceiro non pode actuar en nome dunha empresa ou cidadán para formalizar a subscrición ao Servizo de Notificacións Telemáticas, pero si pode actuar como receptor. A través do Rexistro Electrónico de Apoderamento Telemático (REAT) pódese outorgar poder a un terceiro para a recepción electrónica de notificacións. En todo caso este apoderamento deberá ser outorgado unicamente a unha persoa física ou xurídica.
Os efectos xurídicos despregaranse unha vez acepte/rexeite a notificación, independentemente de que o faga a propia empresa, o Autorizado RED, o apoderado ou ben, se rexeite automaticamente por non acceder ao seu contido no prazo de 10 días.
Consulta as preguntas frecuentes. Se a incidencia persiste conecta co teléfono 901 502 050 (opción 2)
Se ten problemas á hora de asinar, primeiro debe asegurarse de cumprir cos requisitos técnicos de soporte lóxico no equipo, a continuación revise o manual de configuración dos navegadores para o uso de sinatura electrónica que contén a configuración necesaria e os problemas de sinatura máis comúns.
O acceso ao proceso de sinatura require da instalación dun único ámbito de execución Java. Debe asegurarse de que non exista máis dun instalado porque poderían producirse conflitos entre as versións e polo tanto, non funcionaría a aplicación.
Pode consultar as versións de ámbito de execución Java válidas na ligazón de "requisitos técnicos" que se encontra en "As miñas Notificacións" na Sede Electrónica da Seguridade Social.
O Rexistro Electrónico de Apoderamento Telemático (REAT) establece os procedementos e categorías polas que se pode apoderar un terceiro, entre os que se encontra a recepción de notificacións telemáticas.
Existen dúas posibilidades:
Esta mensaxe pode producirse por tres motivos:
No caso de que se trate dun suxeito obrigado á notificación telemática, non terá que realizar ningún trámite previo adicional. No prazo dun mes a contar dende o día seguinte da notificación de inclusión, comezará a recibir as súas notificacións por vía telemática.
No caso de que se trate dun suxeito non obrigado á notificación telemática, primeiro hase de subscribir aos procedementos dos que desexe recibir este tipo de notificación. Esta inscrición pódea realizar a través do Servizo de Subscrición Voluntaria dispoñible na Sede Electrónica da Seguridade Social.
O interesado poderá realizar unha única operación diaria, xa sexa alta ou baixa. Por exemplo, se se subscribe a un procedemento determinado, o sistema non lle permitirá darse de baixa deste ata as 00:00 horas do día seguinte.
Os efectos da subscrición ou baixa entrarán en vigor a partir das 24 horas seguintes á realización da xestión pola que o interesado se subscriba ou se dea de baixa no servizo.
No prazo dun mes a contar dende do día seguinte a aquel en que se lle notifique ao obrigado mediante resolución a súa inclusión no sistema de notificación electrónica.
A Tesouraría Xeral da Seguridade Social enviará, como deferencia cos usuarios, avisos comunicando a dispoñibilidade de notificacións na Sede Electrónica.
Para suxeitos obrigados á notificación telemática:
Para suxeitos subscritos voluntariamente á notificación telemática:
Para recibir estes avisos, a empresa e o apoderado deberán facilitar os seus datos de contacto a través do Servizo de Comunicación de Teléfono e Correo Electrónico dispoñible na Sede Electrónica ou de Rexistro Electrónico de Apoderamento Telemático (REAT) respectivamente.
É importante que a empresa facilite os seus datos e non os do autorizado RED xa que tamén este último recibirá os avisos de posta a disposición de notificacións en Sede a través doutra canle.
As notificacións que xa non se encontran dispoñibles na Sede Electrónica (SEDESS) para a súa sinatura por ter finalizado o prazo de dez días naturais para acceder ao seu contido poden consultarse no Histórico de notificacións, integrado dentro do servizo de Consulta e sinatura de notificacións.
O Histórico de notificacións unicamente permite a busca e consulta de notificacións publicadas na SEDESS nos últimos dous anos. Neste apartado só é posible a consulta de documentos e o seu estado, non a súa sinatura, polo que o acceso ás notificacións non ten ningún efecto xurídico.
Se se desexa obter información de notificacións recibidas nunha data anterior a dous anos será necesario acudir a unha Administración da Seguridade Social.
Unha vez posta a disposición a notificación ou comunicación en SEDESS, o interesado deberá acceder a ela no prazo de 10 días naturais. Transcorrido este período sen que se acceda ao seu contido, entenderase rexeitada, dándose por cumprido o trámite de notificación e continuándose co procedemento.
A partir dese momento, e durante os dous anos seguintes, as notificacións mostraranse no Histórico de notificacións, integrado dentro do servizo de Consulta e sinatura de notificacións. Neste apartado só é posible a consulta de documentos e o seu estado, non a súa sinatura, polo que o acceso ás notificacións non ten ningún efecto xurídico.
Para o acceso e sinatura será necesario cumprir cos requisitos técnicos de soporte lóxico no equipo así como ter configurado o navegador para o uso de funcionalidades de sinatura electrónica.
Ambos os dous servizos están dispoñibles na Sede Electrónica da Seguridade Social.
Para os efectos de identificación, os interesados poderán utilizar os certificados electrónicos admitidos pola Administración da Seguridade Social.
A través do servizo de consulta e sinatura das notificacións, os receptores poderán acceder ao seu contido e asinalas. A Administración da Seguridade Social practicará notificacións electrónicas mediante o sistema de comparecencia na SEDESS.
Existen dous procedementos para a recepción de Notificacións Telemáticas. Cada procedemento está asociado a determinados réximes e sistemas especiais que integran o Sistema de Seguridade Social.
Os procedementos son:
Réxime Xeral e Sistemas Especiais | Réxime Xeral |
---|---|
Artistas | |
Sistema Especial de Froitas, Hortalizas e Industria de Conservas Vexetais | |
Sistema Especial de Manipulado e Empaquetado de Tomate Fresco destinado á exportación | |
Sistema Especial de Traballadores fixos descontinuos de cines, salas de baile e de festa e discotecas | |
Sistema Especial de traballadores fixos descontinuos de empresas de estudo de mercado e opinión pública | |
Servizos Extraordinarios de Hostalaría | |
Sistema Especial de Traballadores Conta Allea Agrarios | |
Réximes Especiais | |
Traballadores Autónomos | |
Mar (conta allea) | |
Minaría do Carbón | |
Agrario-empresas (extinto) | |
Concerto asistencia sanitaria |
Réxime Xeral e Sistemas Especiais | Xogadores de Fútbol (extinto) |
---|---|
Ferroviarios (extinto) | |
Profesionais Taurinos | |
Representantes de Comercio | |
Sistema Especial Agrario (Inactividade) | |
Sistema Especial da Industria Resineira | |
Sistema Especial de Empregados de Fogar | |
Réximes Especiais | |
Fogar (fixo/descontinuo, extinto) | |
Agrario (conta allea inactividade/conta propia, extinto) | |
Autores e Escritores de Libros | |
Mar (conta propia, cesamento de actividade) | |
Traballadores Autónomos do Sistema Especial de Traballadores Agrarios (SETA) | |
Seguro Escolar, Recursos Diversos e Convenios Especiais |
No caso dos suxeitos obrigados a este sistema de notificación:
As notificacións poñeranse a disposición en todo caso tanto do suxeito responsable obrigado a recibilas coma do autorizado que en cada momento teña asignada a xestión no Sistema RED do Código de Conta Cotización principal ou, se é o caso, do NAF. Non obstante, os suxeitos responsables poderán optar por ser os únicos receptores das notificacións, desasignando desta función o Autorizado RED a través do servizo en SEDESS para este fin.
Por outro lado, se o suxeito responsable desexa que un terceiro, distinto do Autorizado RED, sexa receptor tamén das súas notificacións, poderá realizar a xestión a través do Rexistro Electrónico de Apoderamento Telemático (REAT), dispoñible na Sede Electrónica.
En calquera caso, só pode haber un receptor de notificacións adicional ao suxeito responsable, xa sexa o Autorizado RED ou o apoderado.
No caso dun suxeito subscrito voluntariamente á notificación telemática:
O suxeito responsable será sempre receptor das notificacións. Se este desexa nomear un terceiro como receptor adicional das súas notificacións, pode realizar a xestión a través do Rexistro Electrónico de Apoderamento Telemático (REAT), dispoñible na Sede Electrónica.
Os suxeitos que non están obrigados á notificación telemática por disposición regulamentaria, poden incorporarse voluntariamente a través do Servizo de Subscrición Voluntaria á recepción por esta vía das notificacións.
Os suxeitos obrigados que, con anterioridade á entrada en vigor da Orde ESS/485/2013, do 26 de marzo, pola que se regulan as notificacións e comunicacións por medios electrónicos no ámbito da Seguridade Social, se tivesen inscrito a través do Servizo de Subscrición Voluntaria, continuarán recibindo as súas notificacións por tales medios en tanto permanezan subscritos ao devandito servizo, ata que se produza a súa inclusión obrigatoria.
É un servizo que permite o acceso en liña ás notificacións que ata agora se recibían por correo postal.