Informació important sobre cookies
Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Els actes de gestió recaptatòria de la Tresoreria General de la Seguretat Social objecte de notificació telemàtica són els següents:
Gradualment, s'aniran incorporant diferents actuacions i procediments en matèria de Seguretat Social les dates d'incorporació dels quals a l'esmentat sistema de notificació electrònica es fixaran per resolucions de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social.
És aconsellable que almenys una vegada cada deu dies s'accedeixi a la Seu per consultar si hi ha alguna notificació disponible.
Un tercer no pot actuar en nom d'una empresa o ciutadà per formalitzar la subscripció al Servei de Notificacions Telemàtiques, però sí que pot actuar com a receptor. A través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) es pot atorgar poder a un tercer per a la recepció electrònica de notificacions. En tot cas, aquest apoderament s'haurà d'atorgar únicament a una persona física o jurídica.
Els efectes jurídics es desplegaran quan s'accepti/rebutgi la notificació, independentment que ho faci la mateixa empresa, l'Autoritzat RED, l'apoderat, o es rebutgi automàticament per no haver accedit al seu contingut en el termini de 10 dies.
Consulteu les preguntes freqüents. Si la incidència persisteix, truqueu al telèfon 901 502 050 (opció 2)
Si teniu problemes a l'hora de signar, primer us heu d'assegurar de complir els requisits tècnics de programari a l'equip i a continuació reviseu el manual de configuració dels navegadors per a l'ús de signatura electrònica que conté la configuració necessària i els problemes de signatura més comuns.
El Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) estableix els procediments i les categories pels quals es pot apoderar un tercer, entre els quals es troba la recepció de notificacions telemàtiques.
L'accés al procés de signatura requereix la instal·lació d'un únic entorn d'execució Java. Assegureu-vos que no n'hi ha més d'un d'instal·lat, ja que hi pot haver conflictes entre les versions i això provocar que l'aplicació no funcioni.
Podeu consultar les versions d'entorn d'execució Java vàlides a l'enllaç de "requisits tècnics" que es troba a "Les Meves Notificacions" a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
Hi ha dues possibilitats:
Aquest missatge es pot produir per tres motius:
Si es tracta d'un subjecte obligat a la notificació telemàtica, no haurà de fer cap tràmit previ addicional. En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació d'inclusió, començarà a rebre les notificacions per via telemàtica.
Si es tracta d'un subjecte no obligat a la notificació telemàtica, primer s'ha de subscriure als procediments dels quals vulgui rebre aquest tipus de notificació. Pot fer aquesta inscripció a través del Servei de Subscripció Voluntària disponible a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
L'interessat podrà fer una única operació diària, ja sigui d'alta o de baixa. Per exemple, si se subscriu a un procediment determinat, el sistema no permetrà que es doni de baixa fins a les 00.00 hores de l'endemà.
Els efectes de la subscripció o baixa entraran en vigor a partir de les 24 hores següents a la realització de la gestió per la qual l'interessat se subscrigui o es doni de baixa en el servei.
En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què es notifiqui a l'obligat mitjançant resolució la seva inclusió en el sistema de notificació electrònica.
La Tresoreria General de la Seguretat Social enviarà, com a deferència amb els usuaris, avisos comunicant la disponibilitat de notificacions a la Seu Electrònica.
Per a subjectes obligats a la notificació telemàtica:
Per a subjectes subscrits voluntàriament a la notificació telemàtica:
Per rebre aquests avisos, l'empresa i l'apoderat hauran de facilitar les seves dades de contacte a través del Servei de Comunicació de Telèfon i Adreça Electrònica disponible a la Seu Electrònica o de Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT), respectivament.
Cal que l'empresa faciliti les seves dades i no les de l'autoritzat RED, ja que l'autoritzat també rebrà els avisos de posada a disposició de notificacions a la Seu a través d'un altre canal.
Les notificacions que ja no estan disponibles a la Seu Electrònica (SEDESS) per signar-les perquè ha finalitzat el termini de deu dies naturals per accedir al seu contingut es poden consultar a l'Historial de notificacions, integrat dins el servei de Consulta i signatura de notificacions.
L'Historial de notificacions només permet cercar i consultar notificacions publicades a la SEDESS en els últims dos anys. En aquest apartat només es poden consultar els documents i el seu estat i no pas signar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions no té cap efecte jurídic.
Si voleu obtenir informació de notificacions rebudes en una data anterior a dos anys, cal que aneu a una Administració de la Seguretat Social.
Per a l'accés i la signatura caldrà complir amb els requisits tècnics de programari a l'equip i tenir configurat el navegador per a l'ús de funcionalitats de signatura electrònica.
Una vegada posada a disposició la notificació o comunicació a la SEDESS, l'interessat hi haurà d'accedir en el termini de 10 dies naturals. Transcorregut aquest període sense que s'accedeixi al seu contingut, s'entendrà rebutjada i es donarà per complert el tràmit de notificació, de manera que es continuarà amb el procediment.
A partir d'aquest moment, i durant els dos anys següents, les notificacions es mostraran a l'Historial de notificacions, integrat dins el servei de Consulta i signatura de notificacions. En aquest apartat només es poden consultar els documents i el seu estat i no pas signar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions no té cap efecte jurídic.
Els dos serveis estan disponibles a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
A l'efecte d'identificació, els interessats podran utilitzar els certificats electrònics admesos per l'Administració de la Seguretat Social.
A través del servei de consulta i signatura de les notificacions els receptors podran accedir al seu contingut i signar-les. L'Administració de la Seguretat Social practicarà notificacions electròniques mitjançant el sistema de compareixença a la SEDESS.
Hi ha dos procediments per a la recepció de Notificacions Telemàtiques. Cada procediment està associat a determinats règims i sistemes especials que integren el Sistema de Seguretat Social.
Els procediments són:
Règim General i Sistemes Especials | Règim General |
---|---|
Artistes | |
Sistema Especial de Fruites, Hortalisses i Indústria de Conserves Vegetals | |
Sistema Especial de Manipulació i Empaquetatge de Tomàquet Fresc destinat a l'exportació | |
Sistema Especial de Treballadors fixos discontinus de cinemes, sales de ball i de festa i discoteques | |
Sistema Especial de treballadors fixos discontinus d'empreses d'estudi de mercat i opinió pública | |
Serveis Extraordinaris d'Hostaleria | |
Sistema Especial de Treballadors Compte d'Altri Agraris | |
Règims Especials | |
Treballadors Autònoms | |
Mar (compte d'altri) | |
Mineria del Carbó | |
Agrari-empreses (extint) | |
Concert assistència sanitària |
Règim General i Sistemes Especials | Jugadors de Futbol (extint) |
---|---|
Ferroviaris (extint) | |
Professionals Taurins | |
Representants de Comerç | |
Sistema Especial Agrari (Inactivitat) | |
Sistema Especial de la Indústria Resinera | |
Sistema Especial d'Empleats de la Llar | |
Règims Especials | |
Llar (fix/discontinu, extint) | |
Agrari (compte d'altri inactivitat/compte propi, extint) | |
Autors i Escriptors de Llibres | |
Mar (compte propi, cessament d'activitat) | |
Treballadors Autònoms del Sistema Especial de Treballadors Agraris (SETA) | |
Assegurança Escolar, Recursos Diversos i Convenis Especials |
En el cas dels subjectes obligats a aquest sistema de notificació:
Les notificacions es posaran a disposició en tot cas tant del subjecte responsable obligat a rebre-les com de l'autoritzat que en cada moment tingui assignada la gestió en el Sistema RED del Codi de Compte de Cotització principal o, si s'escau, del NAF. Tanmateix, els subjectes responsables podran optar per ser els únics receptors de les notificacions i desassignar d'aquesta funció l'Autoritzat RED a través del servei a la SEDESS per a aquesta finalitat.
D'altra banda, si el subjecte responsable vol que un tercer, diferent de l'Autoritzat RED, sigui receptor també de les seves notificacions, podrà fer aquesta gestió a través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) disponible a la Seu Electrònica.
En qualsevol cas, només hi pot haver un receptor de notificacions addicional al subjecte responsable, ja sigui l'Autoritzat RED o l'apoderat.
En el cas d'un subjecte subscrit voluntàriament a la notificació telemàtica:
El subjecte responsable serà sempre receptor de les notificacions. Si aquest subjecte vol nomenar un tercer com a receptor addicional de les seves notificacions, pot fer aquesta gestió a través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) disponible a la Seu Electrònica.
Els subjectes que no estan obligats a la notificació telemàtica per disposició reglamentària, es poden incorporar voluntàriament a través del Servei de Subscripció Voluntària a la recepció de les notificacions per aquesta via.
Els subjectes obligats que, abans de l'entrada en vigor de l'Ordre ESS/485/2013, de 26 de març, per la qual es regulen les notificacions i les comunicacions per mitjans electrònics en l'àmbit de la Seguretat Social, s'hagin inscrit a través del Servei de Subscripció Voluntària, continuaran rebent les seves notificacions per aquests mitjans mentre romanguin subscrits a l'esmentat servei i fins que es produeixi la seva inclusió obligatòria.
És un servei que permet l'accés en línia a les notificacions que fins ara es rebien per correu postal.