Informació important sobre cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Els actes de gestió recaptatòria de la Tresoreria General de la Seguretat Social objecte de notificació telemàtica són els següents:
Gradualment, s'aniran incorporant diferents actuacions i procediments en matèria de Seguretat Social, dels quals les dates d'incorporació a l'esmentat sistema de notificació electrònica es fixaran per resolucions de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social.
És aconsellable que almenys una vegada cada deu dies s'accedisca a la Seu per a consultar si hi ha alguna notificació disponible.
Un tercer no pot actuar en nom d'una empresa o ciutadà per a formalitzar la subscripció al Servici de Notificacions Telemàtiques, però sí que pot actuar com a receptor. A través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) es pot atorgar poder a un tercer per a la recepció electrònica de notificacions. En tot cas, este apoderament s'haurà d'atorgar únicament a una persona física o jurídica.
Els efectes jurídics es desplegaran quan s'accepte/rebutge la notificació, independentment que ho faça la mateixa empresa, l'Autoritzat RED, l'apoderat, o es rebutge automàticament per no haver accedit al seu contingut en el termini de 10 dies.
Consulte les preguntes freqüents. Si la incidència persistix, telefone al número 901 502 050 (opció 2)
Si té problemes a l'hora de firmar, abans s'ha d'assegurar de complir els requisits tècnics de programari a l'equip; a continuació, revise el manual de configuració dels navegadors per a l'ús de firma electrònica que conté la configuració necessària i els problemes de firma més comuns.
L'accés al procés de firma requerix la instal·lació d'un únic entorn d'execució Java. Assegure's que no n'hi ha més d'un d'instal·lat, ja que hi pot haver conflictes entre les versions i això provocar que l'aplicació no funcione.
Pot consultar les versions d'entorn d'execució Java vàlides a l'enllaç de "requisits tècnics" que es troba a "Les Meues Notificacions" a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
El Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) establix els procediments i les categories pels quals es pot apoderar un tercer, entre els quals es troba la recepció de notificacions telemàtiques.
Hi ha dos possibilitats:
Este missatge es pot produir per tres motius:
Si es tracta d'un subjecte obligat a la notificació telemàtica, no haurà de fer cap tràmit previ addicional. En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació d'inclusió, començarà a rebre les notificacions per via telemàtica.
Si es tracta d'un subjecte no obligat a la notificació telemàtica, primer s'ha de subscriure als procediments dels quals vullga rebre este tipus de notificació. Pot fer esta inscripció a través del Servici de Subscripció Voluntària disponible a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
L'interessat podrà fer una única operació diària, ja siga d'alta o de baixa. Per exemple, si se subscriu a un procediment determinat, el sistema no permetrà que es done de baixa fins a les 00.00 hores de l'endemà.
Els efectes de la subscripció o baixa entraran en vigor a partir de les 24 hores següents a la realització de la gestió per la qual l'interessat se subscriga o es done de baixa en el servici.
En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què es notifique a l'obligat mitjançant resolució la seua inclusió en el sistema de notificació electrònica.
La Tresoreria General de la Seguretat Social enviarà, com a deferència amb els usuaris, avisos que comunicaran la disponibilitat de notificacions a la Seu Electrònica.
Per a subjectes obligats a la notificació telemàtica:
Per a subjectes subscrits voluntàriament a la notificació telemàtica:
Per rebre estos avisos, l'empresa i l'apoderat hauran de facilitar les seues dades de contacte a través del Servici de Comunicació de Telèfon i Adreça Electrònica disponible a la Seu Electrònica o de Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT), respectivament.
Cal que l'empresa facilite les seues dades i no les de l'autoritzat RED, ja que l'autoritzat també rebrà els avisos de posada a disposició de notificacions a la Seu a través d'un altre canal.
Les notificacions que ja no estan disponibles a la Seu Electrònica (SEDESS) per a firmar-les perquè ha finalitzat el termini de deu dies naturals per a accedir al seu contingut es poden consultar a l'Historial de notificacions, integrat dins del servici de Consulta i firma de notificacions.
L'Historial de notificacions només permet buscar i consultar notificacions publicades a la SEDESS en els últims dos anys. En este apartat només es poden consultar els documents i el seu estat, però no firmar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions no té cap efecte jurídic.
Si vol obtindre informació de notificacions rebudes en una data anterior a dos anys, cal que vaja a una Administració de la Seguretat Social.
Per a l'accés i la firma caldrà complir els requisits tècnics de programari a l'equip i tindre configurat el navegador per a l'ús de funcionalitats de firma electrònica.
Una vegada posada a disposició la notificació o comunicació a la SEDESS, l'interessat hi haurà d'accedir en el termini de 10 dies naturals. Transcorregut este període sense que s'accedisca al seu contingut, s'entendrà rebutjada i es donarà per complert el tràmit de notificació, de manera que es continuarà amb el procediment.
A partir d'eixe moment, i durant els dos anys següents, les notificacions es mostraran a l'Historial de notificacions, integrat dins del servici de Consulta i firma de notificacions. En este apartat només es poden consultar els documents i el seu estat, però no firmar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions no té cap efecte jurídic.
Els dos servicis estan disponibles a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
A l'efecte d'identificació, els interessats podran utilitzar els certificats electrònics admesos per l'Administració de la Seguretat Social.
A través del servici de consulta i firma de les notificacions els receptors podran accedir al seu contingut i firmar-les. L'Administració de la Seguretat Social practicarà notificacions electròniques mitjançant el sistema de compareixença a la SEDESS.
Hi ha dos procediments per a la recepció de Notificacions Telemàtiques. Cada procediment està associat a determinats règims i sistemes especials que integren el Sistema de Seguretat Social.
Els procediments són:
Règim General i Sistemes Especials | Règim General |
---|---|
Artistes | |
Sistema Especial de Fruites, Hortalisses i Indústria de Conserves Vegetals | |
Sistema Especial de Manipulació i Empaquetatge de Tomaca Fresca destinada a l'exportació | |
Sistema Especial de Treballadors fixos discontinus de cines, sales de ball i de festa i discoteques | |
Sistema Especial de Treballadors fixos discontinus d'empreses d'estudi de mercat i opinió pública | |
Servicis Extraordinaris d'Hostaleria | |
Sistema Especial de Treballadors per Compte d'Altri Agraris | |
Règims Especials | |
Treballadors Autònoms | |
Mar (compte d'altri) | |
Mineria del Carbó | |
Agrari-empreses (extint) | |
Concert assistència sanitària |
Règim General i Sistemes Especials | Jugadors de Futbol (extint) |
---|---|
Ferroviaris (extint) | |
Professionals Taurins | |
Representants de Comerç | |
Sistema Especial Agrari (Inactivitat) | |
Sistema Especial de la Indústria Resinera | |
Sistema Especial d'Empleats de la Llar | |
Règims Especials | |
Llar (fix/discontinu, extint) | |
Agrari (compte d'altri inactivitat/compte propi, extint) | |
Autors i Escriptors de Llibres | |
Mar (compte propi, cessament d'activitat) | |
Treballadors Autònoms del Sistema Especial de Treballadors Agraris (SETA) | |
Assegurança Escolar, Recursos Diversos i Convenis Especials |
En el cas dels subjectes obligats a este sistema de notificació:
Les notificacions es posaran a disposició en tot cas tant del subjecte responsable obligat a rebre-les com de l'autoritzat que en cada moment tinga assignada la gestió en el Sistema RED del Codi de Compte de Cotització principal o, si escau, del NAF. Tanmateix, els subjectes responsables podran optar per ser els únics receptors de les notificacions i desassignar d'esta funció l'Autoritzat RED a través del servici a la SEDESS per a esta finalitat.
D'altra banda, si el subjecte responsable vol que un tercer, diferent de l'Autoritzat RED, siga receptor també de les seues notificacions, podrà fer eixa gestió a través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) disponible a la Seu Electrònica.
En qualsevol cas, només hi pot haver un receptor de notificacions addicional al subjecte responsable, ja siga l'Autoritzat RED o l'apoderat.
En el cas d'un subjecte subscrit voluntàriament a la notificació telemàtica:
El subjecte responsable serà sempre receptor de les notificacions. Si este subjecte vol nomenar un tercer com a receptor addicional de les seues notificacions, pot fer eixa gestió a través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) disponible a la Seu Electrònica.
Els subjectes que no estan obligats a la notificació telemàtica per disposició reglamentària es poden incorporar voluntàriament a través delServici de Subscripció Voluntària a la recepció de les notificacions per esta via.
Els subjectes obligats que, abans de l'entrada en vigor de l'Orde ESS/485/2013, de 26 de març, per la qual es regulen les notificacions i les comunicacions per mitjans electrònics en l'àmbit de la Seguretat Social, s'hi hagen inscrit a través del Servici de Subscripció Voluntària continuaran rebent les notificacions per estos mitjans mentres romanguen subscrits a este servici i fins que es produïsca la seua inclusió obligatòria.
És un servici que permet l'accés en línia a les notificacions que fins ara es rebien per correu postal.