Cookie-ei buruzko informazio garrantzitsua
Webgune honek cookieak erabiltzen ditu, erabiltzaile gisa esperientzia hobea izan dezazun. Cookieak ez dira erabiltzen informazio pertsonala jasotzeko. Informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu gure cookie-politika.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren diru-bilketako kudeaketa ekintza hauek jakinarazten dira telematikoki:
Pixkanaka, Gizarte Segurantzako jarduketa eta prozedura desberdinak sartuko dira, eta horiek jakinarazpen elektronikoko sistemara sartzeko datak Gizarte Segurantzaren Estatu Idazkaritzaren ebazpenen bidez finkatuko dira.
Gomendagarria da gutxienez hamar egunez behin Egoitzara sartzea, jakinarazpen berriren bat dagoen ikusteko.
Ondorio juridikoak jakinarazpena onartu/ukatu ondoren jarriko dira martxan, onarpena edo ukapena enpresak, RED sistemako baimenduak edo ahaldunak egiten duen kontuan hartu gabe; edo bestela, automatikoki baliogabetzen denean, 10 eguneko epean bere edukira ez sartzeagatik.
Pertsona batek ezin du beste enpresa edo herritar baten izenean formalizatu Jakinarazpen Telematikoetarako Harpidetza Zerbitzua, baina hartzaile gisa jardun dezake. Ahalduntze Telematikoaren Erregistro Elektronikoaren (REAT) bidez, jakinarazpenak elektronikoki jasotzeko ahalmena eman dakioke beste pertsona bati. Dena den, ahalduntze hori pertsona fisiko edo juridiko bakar bati eman ahal izango zaio.
Kontsultatu ohiko galderak. Arazoak bere horretan jarraitzen badu, deitu telefono zenbaki honetara: 901.50.20.50 (2 aukera)
Sinatzerako orduan arazoak badituzu, lehenik eta behin softwarearen baldintza teknikoak betetzen dituzula ziurtatu beharko duzu. Ondoren, ikus ezazu Sinadura elektronikoa erabiltzeko nabigatzaileen konfigurazioaren gidaliburua, hemen, beharrezkoa den konfigurazioa eta sinadura arazo ohikoenak azaltzen dira.
Sinatzeko prozesura sartzeko, Java gauzatze ingurune bakar bat instalatu behar da. Egiaztatu behar duzu ez dagoela bat baino gehiago instalatuta, izan ere, bertsioen arteko gatazkak sor litezke eta horrek aplikazioak ez funtzionatzea eragin lezake.
Java gauzatze ingurune bertsio baliagarriak zein diren kontsulta dezakezu Gizarte Segurantzaren Egoitza Elektronikoko "Nire Jakinarazpenak"-eko "baldintza teknikoak" estekan.
Ahalduntze Telematikoko Erregistro Elektronikoak (ATEE) hirugarren bati ahaldun dakizkiokeen prozedura eta kategoriak ezartzen ditu; besteak beste, jakinarazpen telematikoak jasotzea.
Jakinarazpen telematikora behartutako subjektu bat bada, ez du aurretiko beste izapiderik egin beharko. Hilabeteko epean, barne-hartze jakinarazpena jaso eta ondorengo egunetik zenbatuta, jakinarazpenak telematikoki jasotzen hasiko da.
Jakinarazpen telematikora behartu gabeko subjektu bat bada, lehenengo, jakinarazpen mota hau jasotzeko berak nahi dituen prozeduretara harpidetu beharko du. Izen-emate hori Borondatezko Harpidetze Zerbitzuaren bidez egin dezake, Gizarte Segurantzaren Egoitza Elektronikoan.
Mezu hori hiru arrazoirengatik ager daiteke:
Interesdunak egunean eragiketa bakar bat egin ahal izango du, alta edo baja. Adibidez, prozedura zehatz batera harpidetuz gero, sistemak ez dio prozedura horretan baja egiten uzten ondorengo eguneko 00:00etara arte.
Harpidetzearen edo bajaren ondorioak interesdunak zerbitzuan izena emateko edo baja egiteko gestioa egiten duenetik 24 ordu igaro ondoren jarriko dira indarrean.
Hilabeteko epean, ebazpen bidez behartutakoari jakinarazpen elektronikoko sisteman sartu izanaren berri eman eta ondorengo egunetik zenbatzen hasita.
Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak, erabiltzaileekiko adeitasunez, oharrak bidaliko ditu Egoitza Elektronikoan jakinarazpenak izatearen berri emateko.
Jakinarazpen telematikora behartutako subjektuentzat:
Beren borondatez jakinarazpen telematikora harpidetutako subjektuentzat:
Ohar hauek jasotzeko, enpresak eta ahaldunak Telefono bidezko Komunikazio Zerbitzuaren bitartez eta Posta Elektronikoaren bitartez beraiekin harremanetan jartzeko datuak eman beharko dituzte, Egoitza Elektronikoan edo Ahalduntze Telematikoko Erregistro Elektronikoan (REAT), hurrenez hurren.
Garrantzitsua da enpresak bere datuak ematea eta ez RED baimendunarenak, izan ere, azken horrek beste bide batetik ere jasoko ditu Egoitzako jakinarazpenak.
Egoitza Elektronikoan (SEDESS) jada sinatu ezin diren eta edukia ikusteko hamar egun naturaleko epea amaitu ostean bertan ez dauden jakinarazpenak Jakinarazpenen Historikoan kontsulta daitezke, hots, Jakinarazpenen kontsulta eta sinatura izeneko zerbitzuaren barruan.
Jakinarazpenen Historikoan SEDESSen azken bi urteetan argitaratutako jakinarazpenak bilatu eta kontsultatu ahal izango dira soilik. Atal horretan, dokumentuak kontsultatu eta horien egoera zein den ikus daiteke soilik; ezin dira sinatu, beraz, jakinarazpen horiek eskuratuz gero, kontuan hartu ez dutela inolako ondorio juridikorik.
Azken bi urteak baino lehenago jaso diren jakinarazpenei buruzko informazioa nahi izanez gero, Gizarte Segurantzako Administrazio batera joan beharko da.
Sartu eta sinatzeko, ekipoan softwarearen baldintza teknikoak bete beharko dira, eta nabigatzailea behar bezala konfiguratuta eduki beharko da sinadura elektronikoaren funtzionalitateak erabiltzeko.
Gizarte Segurantzaren Egoitza Elektronikoan jakinarazpena edo komunikazioa jartzen denetik, interesdunak 10 egun naturaleko epea izango du hori eskuratzeko. Epe hori igaro eta eduki hori eskuratu ez bada, baztertu egin dela ulertuko da, eta betetzat joko da jakinarazpen izapidea, eta prozedurarekin jarraituko da.
Une horretatik aurrera, eta hurrengo bi urteetan zehar, Jakinarazpenen Historikoa izeneko atalean agertuko dira jakinarazpenak, hots, Jakinarazpenen kontsulta eta sinadura izeneko zerbitzuaren barruan. Atal horretan, dokumentuak kontsultatu eta horien egoera zein den ikus daiteke soilik; ezin dira sinatu, beraz, jakinarazpen horiek eskuratuz gero, kontuan hartu ez dutela inolako ondorio juridikorik.
Bi zerbitzuak erabilgarri daude Gizarte Segurantzaren Egoitza Elektronikoan.
Identifikatzeko, interesdunek Gizarte Segurantzaren Administrazioak onartutako ziurtagiri elektronikoak erabili ahal izango dituzte.
Jakinarazpenak kontsultatzeko eta sinatzeko zerbitzuaren bidez, hartzaileek haien edukia kontsultatu eta sinatzeko aukera izango dute. Gizarte Segurantzaren Administrazioak jakinarazpen elektronikoak egingo ditu SEDESS-en agertzeko sistemaren bidez.
Jakinarazpen Telematikoak jasotzeko bi prozedura daude. Prozedura bakoitza Gizarte Segurantza Sistemako erregimen eta sistema berezi zehatzei lotua dago.
Hauek dira prozedurak:
Erregimen Orokorra eta Sistema Bereziak | Erregimen Orokorra |
---|---|
Artistak | |
Fruituen, Barazkien eta Landare Kontserben Industriaren Sistema Berezia | |
Esportaziora bideratutako Tomate Freskoa Manipulatzeko eta Paketatzeko Sistema Berezia | |
Zinema, dantza eta jai aretoetako eta diskoteketako aldizkako Langile finkoen Sistema Berezia | |
Merkatu azterketak eta iritzi publikoaren azterketak egiten dituzten enpresetako aldizkako langile finkoen Sistema Berezia | |
Ostalaritzako Aparteko Zerbitzuak | |
Besteren Konturako Nekazaritzako Langileen Sistema Berezia | |
Erregimen Bereziak | |
Langile Autonomoak | |
Itsasoa (besteren kontura) | |
Ikatz meatzaritza | |
Nekazaritzako enpresak (desagertua) | |
Osasun laguntzako hitzarmena |
Erregimen Orokorra eta Sistema Bereziak | Futboleko jokalariak (desagertua) |
---|---|
Trenbideetako langileak (desagertua) | |
Zezenketetako Profesionalak | |
Merkataritzako Ordezkariak | |
Nekazaritzako Sistema Berezia (jarduerarik ez) | |
Erretxina Industriaren Sistema Berezia | |
Etxeko Langileen Sistema Berezia | |
Erregimen Bereziak | |
Etxea (finkoa/aldizkakoa, desagertua) | |
Nekazaritzakoa (besteren kontura jarduerarik ez/norberaren kontura, desagertua) | |
Egileak eta Liburuen Idazleak | |
Itsasoa (norberaren kontura, jarduera uztea) | |
Nekazaritzako Langileen Sistema Bereziko Langile Autonomoak (SETA) | |
Eskola Asegurua, Askotariko Errekurtsoak eta Hitzarmen Bereziak |
Jakinarazpen sistema honetara behartutako subjektuen kasuan:
Jakinarazpenak jasotzera behartutako subjektu arduradunari eta une bakoitzean Kotizazio Kontuaren Kode nagusiaren RED Sisteman edo NAF-en gestioa esleitua duen baimendunari bidaliko zaizkie. Hala ere, subjektu arduradunek jakinarazpen-hartzaile bakar izatea aukeratu ahal izango dute, RED Baimendunari funtzio hau kenduta, Gizarte Segurantzaren Egoitza Elektronikoan horretarako dagoen zerbitzuaren bidez.
Bestalde, subjektu arduradunak nahi badu RED Baimenduna ez den hirugarren batek ere bere jakinarazpenak jasotzea, Ahalduntze Telematikoko Erregistro Elektronikoaren bidez egin ahal izango du gestioa, Egoitza Elektronikoan.
Nolanahi ere, subjektu arduradunaz gain beste jakinarazpen-hartzaile bat bakarrik egon daiteke, RED Baimenduna edo ahalduna.
Borondatez jakinarazpen telematikora harpidetutako subjektu baten kasuan:
Subjektu arduradunak beti jasoko ditu jakinarazpenak. Subjektu arduradun horrek hirugarren batek ere bere jakinarazpenak jasotzea nahi badu, Ahalduntze Telematikoko Erregistro Elektronikoaren bidez (REAT) egin dezake gestioa, Egoitza Elektronikoan.
Arauz jakinarazpen telematikora behartuta ez dauden subjektuek beren borondatez aukera dezakete jakinarazpenak elektronikoki jasotzea, Borondatezko Harpidetze Zerbitzuaren bidez.
ESS/485/2013 Agindua, martxoaren 26koa, Gizarte Segurantzaren esparruko jakinarazpen eta komunikazio elektronikoak arautzen dituena; horren bidez, indarrean jarri aurretik Borondatezko Harpidetze Zerbitzuaren bidez izena eman zuten behartutako subjektuek jakinarazpenak hala jasotzen jarraituko dute zerbitzu horretara harpidetuta jarraitzen duten bitartean, nahitaezko barne-hartzea gertatzen den arte.
Orain arte posta arruntaren bidez jasotzen ziren jakinarazpenak online eskuratzeko balio du zerbitzu horrek.
Bi aukera daude: