Información importante sobre cookies
Este sitio web utiliza cookies para que vostede teña unha mellor experiencia de usuario. As cookies non se utilizan para recoller información de carácter persoal. Para máis información consulte a nosa política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
A continuación, se ofrecen las respuestas a aquellas consultas más frecuentes referidas a la Sede Electrónica de la Seguridad Social.
Si no encuentra lo que buscaba, formule su propia consulta.
A todos os cidadáns e empresas que opten ou deban interactuar coa Seguridade Social por Internet.
É o enderezo electrónico dispoñible para que os cidadáns e empresas poidan realizar trámites a través da internet coa Seguridade Social e cuxa titularidade, xestión e administración corresponde por completo á Seguridade Social, órgano ou entidade administrativa no exercicio das súas competencias.
Segundo o perfil, cidadán, empresa e en función do réxime de afiliación á Seguridade Social, terase acceso á presentación de documentación por Rexistro Electrónico, recepción de Notificacións Telemáticas, obtención de Certificados electrónicos e outros servizos que antes requirirían presenza física.
A comunicación entre o cidadán/empresa e a Sede é segura. Toda a información viaxa cifrada, os Certificados electrónicos garanten a identidade de ambas as dúas partes. Os datos persoais que se envían por Internet están cifrados e, unha vez que son gardados nos sistemas da Seguridade Social, utilízanse os medios necesarios para protexelos, en cumprimento da Lei Orgánica de Protección de Datos de Carácter Persoal e da súa normativa de desenvolvemento.
Poderá acceder a ela e realizar trámites durante 24 horas os 365 días do ano*. É importante sinalar que para trámites nos que se teñan en conta prazos, os realizados en días inhábiles entenderanse efectuados o primeiro día hábil seguinte.
*Algúns servizos da sede poden non estar dispoñibles en determinadas franxas horarias por mantemento técnico.
Para o cómputo de prazos en calquera trámite que requira a presentación de documentación, a data e hora oficial da Sede será a que terá validez legal e non a do equipo dende o que se realice. Para estes efectos, terase en conta a de finalización do trámite, cando o cidadán asine a solicitude e/ou documentos e recibe o xustificante correspondente.
Pode acceder ao apartado "Data e Hora oficial" dende o menú inferior da páxina principal da Sede Electrónica.
Si, teñen a mesma validez os trámites realizados a través da Sede Electrónica que os efectuados de forma presencial.
Pódese engadir ao navegador a fonte RSS Novidades da Sede Electrónica da Seguridade Social. (Para subscribirse premer en "Subscribirse a esta fonte"). O sistema RSS (Rich Site Summary / Really Simple Syndication) permite recibir a información publicada na Sede Electrónica da Seguridade Social, de xeito sinxelo e gratuíto.
O Rexistro Electrónico de Solicitudes da Seguridade Social está dispoñible unicamente para a presentación de solicitudes relacionadas cos trámites e procedementos que se detallan no Anexo I da resolución vixente, que estean dirixidas aos organismos que compoñen a Seguridade Social.
Todos os trámites que permiten a presentación electrónica de solicitudes están situados en “Cidadáns” e “Empresas”, dentro das diferentes categorías que existen en cada unha destas seccións. Móstranse destacados cun logo identificativo.
Ademais, na descrición inclúese a información necesaria para a súa presentación. A listaxe de todos os trámites dispoñibles para a súa presentación por Rexistro Electrónico móstrase no Anexo da Resolución publicada no apartado Normativa e Lexislación / Normativa relativa ao Rexistro Electrónico.
Unha vez realizado o trámite, o usuario obterá un número de rexistro e unha data en pantalla, e unha documentación adxunta consistente nun PDF co resgardo da solicitude e a sinatura do servidor que garante que a transacción se produciu correctamente. Esta mesma mensaxe envíase vía correo electrónico ao enderezo facilitado. Se non se recibe a mensaxe de confirmación ou, se é o caso, se recibe unha mensaxe de erro ou deficiencia da transmisión, deberá realizarse a presentación noutro momento ou utilizando outros medios.
A sinatura electrónica é o conxunto de datos, en forma electrónica, consignados xunto a outros ou asociados con eles que poden ser utilizados como medio de identificación do asinante. É unha cadea de caracteres, xerada mediante un algoritmo matemático, que se obtén utilizando como variables a clave privada e a pegada dixital do texto que hai que asinar de forma que permite asegurar a identidade do asinante e a integridade da mensaxe.
O servizo de verificación de sinaturas e certificados é capaz de validar os distintos PDFs que asina a Seguridade Social, xa sexan polo servizo de TRACI@ss, polo de Notificacións Telemáticas da Seguridade Social (NOTESS) ou por calquera outro que emita sinatura PDF, sempre e cando sexan sinaturas segundo o estándar PDFSignature. Ademais ten a capacidade de poder validar outros documentos en formato binario e XML sempre que cumpran os estándares CAdES.
Actualmente só o Certificado de estar ao corrente nas obrigas da Seguridade Social.
CEA é un Código Electrónico de Autenticidade que permite validar a autenticidade daqueles documentos emitidos pola Seguridade Social nos que conste o devandito código. Para comprobar a súa autenticidade está dispoñible o Servizo de verificación de integridade de documentos no que se deberá introducir o Código de Verificación do Documento, a data de xeración do código CEA e os grupos deste que a aplicación precise, sen necesidade de dispoñer de certificado dixital.
Para acceder a estes servizos é necesario ter comunicado á Tesourería Xeral da Seguridade Social un número de teléfono móbil para os efectos de comunicacións, mediante o servizo Comunicación de teléfono e correo electrónico, ou dirixíndose a unha Administración da Seguridade Social.
Ademais, é necesario que os datos que se lle solicitan no formulario de autenticación coincidan exactamente cos rexistrados na Base de Datos da Seguridade Social, así como cumprir co resto de requisitos técnicos.
Cando se solicita a petición xérase un número de referencia que debe conservar para ver o estado do informe, que pode consultar accedendo a "Consulta de estado de solicitude de Informes", completando os seus datos de identificación e o número de referencia.
Neste servizo indicarase se o envío da vida laboral se realizou ou non, os motivos de que non se realice o envío son porque o enderezo facilitado na petición non se corresponde co que hai nas bases de datos da Seguridade Social (por motivos de seguridade non se realiza o envío), para solucionar este punto deberá acudir a unha administración e actualizar os datos de domicilio.
Ademais, tamén pode obter, imprimir e/ou consultar este informe no mesmo momento da súa petición, a través do acceso con certificado dixital, vía SMS, se previamente comunicou á Tesourería Xeral da Seguridade Social o seu número de teléfono móbil e a través do acceso Usuario/contrasinal - Cl@ve permanente, se ten activado o usuario e xerado o contrasinal, para o cal deberá dispoñer dun Código de Activación que se obtén de forma presencial en calquera oficina da Seguridade Social, de ámbito nacional.
Na Sede Electrónica pódense realizar as solicitudes de alta ou baixa ou variación de datos no Réxime Especial de traballadores autónomos.
Dependendo do réxime de cotización, ofrécense dous servizos que permiten a obtención dun informe coas bases de cotización/cotas ingresadas nun determinado período.
Se accede sen certificado dixital poderá cubrir un formulario de solicitude de modo que o informe lle será remitido por correo postal ao domicilio que figure na base da Tesourería Xeral da Seguridade Social.
Si, serán necesarios dous trámites:
A documentación que hai que anexar e procedemento detállase nos servizos. Os formularios débense cubrir e anexar. Recoméndase consultar posibles problemas ao gardar o PDF do formulario, nas "Preguntas Técnicas” desta sección.
A partir do 17 de setembro de 2016, eliminarase dos servizos da Sede a posibilidade de acceder con certificado SILCON. Para acceder aos servizos da Sede poderanse utilizar o resto de accesos dispoñibles. Pode acceder á información sobre Certificados dixitais para coñecer aqueles emitidos pola Seguridade Social ou os admitidos doutras Autoridades de Certificación, así como consultar a Listaxe de certificados admitidos.
Se é usuario do Sistema RED acceda á información dispoñible na Web.