Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Prestació de risc durant la lactància natural < Tornar

Aquest servei permet sol·licitar, per Registre electrònic, la certificació mèdica de risc i la prestació de risc durant la lactància natural, quan la gestió correspon a l’INSS.

Sobre aquest tràmit

A qui va adreçat

A treballadores, en situació d'alta, que vulguin sol·licitar la certificació mèdica de risc  i/o la prestació per risc durant la lactància natural.

Què permet fer

  • Fer la sol·licitud per Registre Electrònic de la certificació mèdica de risc.
  • Fer la sol·licitud per Registre Electrònic de la prestació.
  • En el cas d’artistes durant els períodes d’inactivitat podran fer la sol·licitud del subsidi durant l’embaràs i la lactància natural mitjançant aquest servei.
  • Baixar i adjuntar model.
  • Annexar documentació.

Què es necessita per fer-ho

  • Emplenar el/s model/s de sol·licitud corresponent/s.
  • En el cas de les artistes, hauran d’emplenar el/s model/s corresponent/s per a la sol·licitud del subsidi durant el període d’inactivitat de les artistes embarassades o en situació de lactància natural.
  • Annexar còpia dels documents que es detallen en les instruccions d'aquest.
  • Disposar d'un programari que li permeti emplenar  i guardar la sol·licitud per annexar-la després.

Cal tenir en compte

Si hi accediu amb Usuari + Contrasenya (Cl@ve permanent), per garantir un nivell de seguretat més alt en aquest servei, se us enviarà un codi via SMS al número de mòbil que hàgiu facilitat durant l'acte de registre, el qual haureu d'introduir per poder signar la comunicació en el registre electrònic.

L’apartat d’Observacions només s’ha d’emplenar quan no s’annexi un model de sol·licitud i indicar-hi totes les dades necessàries per poder tramitar la prestació.

La sessió de connexió està limitada temporalment; per tant, si la sessió caduca mentre empleneu la sol·licitud, l’haureu de tornar a iniciar i acabar les actuacions que tingueu pendents de fer.

Cal aportar la documentació que acrediti que ja no esteu immers en cap causa d’incompatibilitat que fins al moment us impossibilités percebre la prestació.

Si actueu com a representant, haureu d'adjuntar el model normalitzat de representació que figura a l'apartat de documentació adjunta o qualsevol document vàlid en dret que deixi constància fidedigna de la representació.

Si accedeix com a apoderat, haurà d’estar inscrit en el Registre Electrònic d’Apoderaments.

La mida total de la documentació a annexar no pot superar els 10 Mb.

Pròxims passos

Una vegada fet el tràmit, rebreu un “justificant de recepció” en format PDF.

Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.

L’Institut Nacional de la Seguretat Social adoptarà la corresponent resolució que serà emesa per mitjans exclusivament electrònics i estarà disponible en el servei de Notificacions Telemàtiques.

Podeu consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servei Com va la meva prestació?

Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.

El acceso a este servicio estará habilitado únicamente cuando se identifique como persona física o entidad

Obtener Acceso
Complementary Content
${loading}