A qui va adreçat
A persones que vulguin comprovar si tenen reconegut el dret a l'assistència sanitària pública i als qui sent titulars del dret, necessitin incloure com a beneficiaris seus a una altra persona que no té reconegut el dret a l'assistència sanitària.
Què permet fer
- Comprovar si té reconegut el dret a l’assistència sanitària i obtenir el document que acredita el dret.
- Donar d'alta beneficiaris a efectes de l'aportació farmacèutica i obtenir l'acreditació del dret:
Si el beneficiari és un fill menor de tres mesos, es reconeixerà automàticament el dret a l’assistència sanitària i podreu baixar l’acreditació del dret.
Si el beneficiari no és un fill menor de 3 mesos, es generarà una sol·licitud a la Direcció provincial corresponent perquè realitzi les validacions necessàries i tramiti la inclusió. Podeu baixar el justificant de la sol·licitud.
Si el beneficiari és un menor sahrauí acollit temporalment mitjançant el programa “vacances en pau”, en el camp parentiu selecciona l’opció “ACOLLIT/IDA TEMP. V PAU”.
Què es necessita per fer-ho
- Si hi accedeix com a representant, ha de sol·licitar al representat que confirmi la representació accedint a l'enllaç que rebrà en el seu mòbil per SMS i adjuntar al final del servei el document normalitzat de representació. Una vegada identificat, se li enviarà a la secció de La teva Seguretat Social de consulta de beneficiari.
- Si hi accedeix com a apoderat, haurà d’estar inscrit en el Registre Electrònic d’Apoderaments i se li portarà a La Teva Seguretat Social i ha de desplaçar-se cap a baix fins a la secció d’Assistència Sanitària.
Cal tenir en compte
- Per donar d’alta un beneficiari, necessiteu un nivell identificació més segur que per consultar el dret. Si voleu donar d’alta un beneficiari, premeu l’opció corresponent i el sistema us recordarà aquesta necessitat. Premeu CONTINUAR i us oferirà les opcions d’identificació que podeu utilitzar per fer aquest tràmit.
- Si es tracta d’un fill menor de tres mesos, el reconeixement del dret és automàtic i immediat. Finalitzat el procés es podrà obtenir l’acreditació del dret del beneficiari.
- En cas contrari, s’emetrà una sol·licitud perquè sigui tramitada a la Direcció Provincial de la província on el sol·licitant tingui el domicili registrat en afiliació. Finalitzat el procés, s’emetrà un justificant de la sol·licitud efectuada.
Propers passos
Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d’error o deficiència de la transmissió, haureu de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.
Per part de l’INSS, s’enviarà la resolució de la sol·licitud al domicili de l’interessat.