Informació important sobre cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Pot obtindre la solució a este problema al Manual de configuració dels navegadors per a l'ús de firma electrònica, a l'apartat "Confiar en el lloc web" per a Mozilla Firefox.
Hi ha una guia d'obtenció del certificat a l’enllaç següent.
Depenent de l'autoritat certificadora, els tràmits són diferents i, per tant, cal consultar-ho a les pàgines web de les diferents autoritats certificadores. A totes les províncies es poden obtindre certificats de la FNMT-RCM o DNIe, els quals seran vàlids per als tràmits de la Seu.
El certificat arrel de l'autoritat de certificació de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre sol vindre preinstal·lat en les distribucions dels navegadors; en cas contrari, cal instal·lar-lo en els navegadors/Java de qualsevol persona o entitat que vullga fer ús dels servicis de la seu. (No és necessari en tots els servicis, tot i que sí que és recomanable per a evitar missatges d'advertiment).
En funció del tipus de sol·licitant, es poden dividir en:
En funció de l'emissor:
Estos són els passos en els diferents navegadors.
EXPORTAR CERTIFICATS INSTAL·LATS A INTERNET EXPLORER
Sí, si té el certificat emmagatzemat en una targeta criptogràfica, n'hi ha prou amb inserir la targeta en l'altre ordinador. Si el certificat està emmagatzemat en el navegador, cal exportar el certificat a un fitxer i, posteriorment, importar el certificat al navegador de l'ordinador nou.
El procés de descàrrega del certificat depén de l'entitat certificadora i pot canviar en funció d'esta entitat. En el cas d'utilitzar Google Chrome amb Windows, el procés de descàrrega del certificat és igual al del navegador Internet Explorer, ja que compartixen el mateix repositori de certificats. Consulte les instruccions de descàrrega de certificats digitals en la pàgina web de l'entitat emissora del certificat.
Consulte la secció de requisits tècnics, on es detalla la configuració adequada per als diferents navegadors.
Es pot protegir el certificat digital de dos maneres. La primera consistix a emmagatzemar el certificat en una targeta criptogràfica o dispositiu segur (el certificat del DNI electrònic estarà emmagatzemat en una targeta). L'altra possibilitat consistix a emmagatzemar el certificat en el navegador protegit per una contrasenya i especificar-ho durant la instal·lació.
Cal comprovar que el certificat és admés per la Seguretat Social, que no està caducat o revocat i que les dades coincidixen amb les dades d'identificació, nom i cognoms que hi ha en la base de dades de la Seguretat Social.
En els servicis en què estiga habilitat l’accés amb certificat digital. Per a la correcta instal·lació i ús del DNI, hi ha un web en el qual s'expliquen els requisits i es faciliten els controladors requerits: http://www.dnielectronico.es/
Les codificacions informàtiques són una sèrie de codis alfanumèrics que es basen en dades de l'informe emés i un algoritme matemàtic, mentres que la firma electrònica es basa en l'ús de certificats digitals per a afegir a un resum electrònic de la totalitat del document emés una clau que només té el propietari del certificat amb què es firma.
Això passa perquè els formularis PDF estan preparats per a ser impresos, i la versió gratuïta del visualitzador de fitxers PDF, Adobe Reader, no permet guardar formularis. Esta característica només està inclosa en la versió Profesional Adobe Acrobat Pro. Si no disposa d’esta versió, hi ha altres maneres d’annexar el formulari:
Pot consultar la llista d'oficines d'inscripcions de la Seguretat Social, únicament per a persones físiques.
A través de la pàgina d'IZENPE pot consultar els punts d'atenció al públic on obtindre el certificat.
Sí. Al magatzem de certificats es poden emmagatzemar diversos certificats personals, però cal tindre en compte a l'hora de fer els tràmits que s'utilitza el certificat correcte, tant en identificació com en firma.
Els servicis als quals es pot accedir actualment amb el certificat de Persona Jurídica estan detallats a la Llista de servicis accessibles amb certificats de persona jurídica o representant.
No. Amb els Certificats de Persona Jurídica o Entitat només es pot accedir a determinats servicis.
Els pot consultar a la llista de certificats admesos.
És un procés que depén de l'entitat certificadora.
El període de validesa varia en funció del tipus de certificat i de l'entitat certificadora. Cal consultar-lo a l'entitat certificadora o en les dades de caducitat del certificat, les quals es poden consultar al magatzem de certificats del navegador.
El certificat arrel de l'autoritat de certificació de la Seguretat Social s'ha d'instal·lar en els navegadors/java de qualsevol persona o entitat que vullga fer ús dels servicis de la Seu (no és necessari en tots els servicis).
Un certificat arrel és un certificat emés per l'Autoritat de Certificació per a si mateixa. En este certificat consta la clau pública de l'Autoritat de Certificació i, per tant, serà necessari per a comprovar l'autenticitat de qualsevol certificat emés per esta. És el certificat origen de la cadena de confiança.
Es tracta d'un certificat digital emés a favor d'un subjecte físic (també conegut com a certificat d'usuari) que vincula el subscriptor amb unes dades d'identitat i firma. Subscriu, firma, sol·licita i custodia les claus de la persona física.
Es tracta d'un certificat digital emés a favor d'una entitat jurídica que es podrà utilitzar quan s'admeta en les relacions que mantinga la persona jurídica esmentada amb les administracions públiques o en la contractació de béns o servicis que siguen propis o concernents al seu gir o tràfic ordinari.
Una Autoritat Certificadora (AC, en anglés CA) és una entitat de confiança de l'emissor i del receptor d'una comunicació. Esta confiança d'ambdós en una "tercera part confiable" permet que qualsevol dels dos confie, al seu torn, en els documents firmats per l'Autoritat Certificadora, en particular, en els certificats que identifiquen els dos extrems.
El Certificat d'Usuari és un document digital que conté, entre d'altres, dades identificatives d'un subjecte o entitat. Així, el Certificat digital permet identificar-se per Internet i intercanviar informació amb altres persones amb la garantia que només l'usuari i l'interlocutor hi poden accedir.
Això pot passar perquè no té instal·lats adequadament els controladors del DNI electrònic. Ha d'anar a la pàgina www.dnielectronico.es i seguir les instruccions d'instal·lació.
A partir de la versió 45 de Google Chrome, llançada l'1 de Setembre de 2015, no és possible habilitar el complement de Java, per la qual cosa no es podran utilitzar els servicis web de la Seu Electrònica de la Seguretat Social que requerisquen Java amb eixe navegador.
Si utilitza les versions 42, 43 o 44 de Google Chrome, haurà d'habilitar la funcionalitat de Java per a poder utilitzar els servicis de la Seguretat Social que requerisquen Java. Pot seguir el document Activació Java a Google Chrome a les versions 42, 43 i 44.
Si té problemes a l'hora de firmar, abans s'ha d'assegurar de complir els requisits tècnics de programari a l'equip; a continuació, revise el manual de configuració dels navegadors per a l'ús de firma electrònica que conté la configuració necessària i els problemes de firma més comuns.
Els certificats, en eixir de les aplicacions, es queden en la sessió dels navegadors, de manera que per a eliminar les dades de la sessió i poder entrar en l'aplicació amb un altre certificat cal tancar totes les finestres del navegador i tornar-lo a obrir.
L'accés al procés de firma requerix la instal·lació d'un únic entorn d'execució Java adequadament configurat. S'ha d'assegurar que no hi ha més d'un entorn instal·lat, ja que hi poden haver conflictes entre les versions i això pot provocar que l'aplicació no funcione. Consultar la secció de requisits tècnics.
Si no sap quin sistema operatiu o quines versions de Java té instal·lades a l'equip, consulte el Manual de configuració dels navegadors per a l'ús de firma electrònica, als apartats "SABER EL SISTEMA OPERATIU INSTAL·LAT AL NOSTRE EQUIP" i "SABER LA VERSIÓ DE JAVA INSTAL·LADA AL NOSTRE EQUIP".
A les preguntes següents d'esta secció es faciliten, en forma de preguntes i respostes, els passos necessaris per a configurar adequadament els elements necessaris per a l'ús de la Seu.
La configuració i els requisits tècnics varien depenent del servici, si s'utilitza certificat digital i la plataforma tecnològica utilitzada per a l'accés als servicis. Es pot obtindre informació detallada a la secció de Requisits tècnics.
Els certificats del DNI electrònic no són exportables a fitxer per raons de seguretat i cal fer ús del suport físic (targeta DNI electrònic).
En alguns tràmits este missatge es produïx per a reiterar la comprovació de les dades abans que es firmen i s'envien.
És possible que s'haja adjuntat documentació superior a 10 |Mb o per algun problema amb la connexió a Internet.
Els informes que es generen en línia en els servicis amb certificat digital, servicis SMS o servicis via usuari/contrasenya a la Seu Electrònica tenen el format PDF i per a visualitzar-los correctament cal tindre instal·lat un visor de PDF i permetre les finestres/pestanyes emergents. Cal comprovar que el programari estiga instal·lat i que no hi haja programes bloquejadors d’elements emergents.
També és possible que la baixada de l’informe PDF es trobe a la carpeta de baixades del navegador, cal que comprove esta carpeta.
Cal comprovar que el certificat és admés per la Seguretat Social, que les dades coincidixen amb les dades d'identificació i que el nom i els cognoms coincidixen amb els que hi ha a la base de dades de la Seguretat Social.