Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Ingreso Mínimo Vital < Volver

Cerrar

AVISO

Se non dispón de certificado dixital,  nin usuario e contrasinal e Cl@ve pode realizar a solicitude do Ingreso Mínimo Vital a través do servizo Ingreso Mínimo Vital. Sen certificado.

Ademais pode acceder á resposta ás preguntas máis frecuentes sobre esta prestación ou a información sobre os aspectos máis destacados da súa regulación legal.

Sobre o COMPLEMENTO DE AXUDA PARA A INFANCIA:

PODEN SOLICITALO no INSS en imv.seg-social.es as unidades de convivencia que inclúan menores de idade entre os seus membros, cumpran todos os requisitos necesarios para a concesión do ingreso mínimo vital e os establecidos respecto dos límites máximos sobre ingresos computables, patrimonio neto e test de activos.

Se vostede ten dereito ao ingreso mínimo vital recoñeceráselle o complemento xunto coa prestación, sen que sexa necesario que presente unha solicitude independente.

Utilice o mesmo formulario de solicitude se só ten dereito ao complemento de axuda para a infancia.

Ten á súa disposición un Simulador do ingreso mínimo vital co que poderá comprobar se cumpre os requisitos para recibir a prestación do Ingreso Mínimo Vital e coñecer o importe aproximado que lle podería corresponder.

Dispón dun teléfono de información sobre ingreso mínimo vital: 020.

As solicitudes da prestación do ingreso mínimo vital correspondentes a persoas con residencia no País Vasco deberán presentarse unicamente a través do servizo sen certificado dixital.


Este servizo permite solicitar, por Rexistro electrónico, a prestación de Ingreso Mínimo Vital, que se configura como o dereito a unha prestación de natureza económica dirixida a previr o risco de pobreza e exclusión social das persoas que viven soas ou están integradas nunha unidade de convivencia que carezan dos recursos económicos suficientes para a cobertura das súas necesidades básicas.

Acerca deste trámite

A quen vai dirixido

A persoas ou unidades de convivencia en situación de risco de pobreza e exclusión social. Estas unidades de convivencia poden ser: Unipersoais, Unidade de convivencia sen menores e unidade de convivencia con menores.

Que permite realizar

  • Presentar unha solicitude da prestación por Ingreso Mínimo Vital.
  • Anexar documentación.

Que necesita para realizalo

  • Deberá cubrir e achegar o formulario de solicitude que pode encontrar na sección de Documentación adxunta deste servizo.
  • É necesario que a solicitude estea asinada polo solicitante e por todos os compoñentes da unidade de convivencia que aparecen na solicitude. Para iso, debe achegar unha imaxe dalgún documento onde se mostre a súa vontade de solicitar a prestación do Ingreso Mínimo Vital e no que apareza tanto a sinatura do solicitante, coma a de cada un dos integrantes da unidade de convivencia maiores de idade ou menores emancipados que aparecen na solicitude.

    Para iso pode escribir de forma manuscrita nun papel, con letra clara e lexible, este texto ou similar:

     “Sirva este escrito que acompaño á miña solicitude de data...........como acreditación da miña vontade de solicitar o ingreso mínimo vital.

    Asinado:

    Sinatura manuscrita e debaixo nome, apelidos, e número de DNI/NIE. Debe aparecer a sinatura e os datos tanto do solicitante coma de todos os integrantes da unidade de convivencia que aparezan na solicitude.
  • Anexar os documentos necesarios segundo as súas circunstancias e que poderá encontrar na parte final do formulario de solicitude que pode encontrar na sección Documentación adxunta deste servizo.
  • Se actúa como representante, deberá anexar o modelo normalizado de representación, que figura no apartado documentación adxunta, ou calquera documento válido en dereito que deixe constancia fidedigna da representación.

A ter en conta

Por favor, lea atentamente esta información para realizar correctamente a solicitude:

  • Pode realizar a solicitude identificándose e asinando utilizando certificado electrónico ou usuario e contrasinal Cl@ve.
  • É importante que no campo provincia indique a provincia onde teña o seu domicilio fiscal.
  • A documentación que debe achegar está indicada ao final do formulario de solicitude.
  • É importante comprobar que a conta corrente na que solicita o pagamento corresponda a unha entidade financeira colaboradora da Seguridade Social. Pode consultalas nesta  ligazón. Localice o segundo bloque de 4 díxitos no IBAN da súa conta bancaria e búsqueo na listaxe. Se non aparece, debe indicarnos un código de conta nalgunha entidade financeira da listaxe.
  • Se actúa como representante, deberá anexar o modelo normalizado de representación, que figura no apartado documentación adxunta, ou calquera documento válido en dereito que deixe constancia fidedigna da representación.
  • É importante e necesario que a solicitude estea asinada polo solicitante e por cada un dos integrantes da unidade de convivencia maiores de idade ou menores emancipados  que aparecen na solicitude. Se utiliza o formulario en pdf e non dispón de impresora e escáner pode asinar na pantalla táctil do seu móbil ou tablet utilizando unha aplicación que o permita. Tamén pode achegar xunto co formulario unha copia do seu DNI/NIE e unha imaxe da acreditación da súa vontade de solicitar a prestación mediante un escrito asinado por vostede e todos os integrantes da unidade de convivencia, indicando baixo a sinatura o nome e apelidos de cada un. Para iso pode copiar de forma manuscrita nun papel, con letra clara e lexible, este texto ou similar:

    “Sirva este escrito que acompaño á miña solicitude de data...........como acreditación da miña vontade de solicitar o ingreso mínimo vital.
    Asinado: “

    e a continuación o nome, apelidos, sinatura manuscrita e número de DNI/NIE do solicitante e, no caso de habelos, o nome, apelidos, sinatura manuscrita” para cada membro da unidade de convivencia.
  • O tamaño máximo para toda a documentación son 10Mb. Por favor, reduza ao máximo posible o tamaño e resolucións do que nos envíe para non ter problemas cando achegue documentación.
  • En caso de non poder achegar toda a documentación dunha única vez, divida a documentación a achegar en dous grupos que non ocupen máis de 10Mb cada un e realice a solicitude en dúas veces. A segunda vez non é necesario que achegue de novo o formulario cuberto, só documentación indicando no campo de alegacións que é un segundo envío e achegando o número de rexistro que lle deu a aplicación ao finalizar o primeiro envío.
  • Se accede con usuario e contrasinal cl@ve, para garantir un maior nivel de seguridade, no momento de asinar a solicitude, enviaráselle un código vía SMS ao número de móbil que declarase durante o acto do rexistro en Cl@ve.

Próximos pasos

  • Unha vez realizado o trámite recibirá unha “notificación de recibo” en formato PDF co número de rexistro electrónico asignado.
  • Este número de rexistro que se lle asigna non é o mesmo código (CSV) que se obtén no servizo sen certificado, polo que non é posible consultar unha solicitude no servizo sen certificado co número de rexistro electrónico. Nese caso o sistema indicaralle que a solicitude non existe.
  • Se non recibe a mensaxe de confirmación ou, se é o caso, recibe unha mensaxe de erro ou deficiencia da transmisión, deberá realizar a presentación noutro momento ou utilizar outros medios. 

O INSS enviará ao domicilio do interesado a resolución da solicitude no prazo máximo de seis meses.

Para acceder a este servizo comprobe os requisitos técnicos necesarios.

O acceso a este servizo estará habilitado unicamente cando se identifique como persoa física ou entidade

Obtener Acceso
Complementary Content
${loading}