Informació important sobre cookies
Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
A tots els ciutadans i empreses que optin o hagin d'interactuar amb la Seguretat Social per Internet.
És l'adreça electrònica disponible perquè els ciutadans i les empreses puguin fer tràmits a través d'Internet amb la Seguretat Social i la titularitat, gestió i administració de la qual correspon completament a la Seguretat Social, òrgan o entitat administrativa en l'exercici de les seves competències.
Segons el perfil, ciutadà, empresa i en funció del règim d’afiliació a la Seguretat Social, es tindrà accés a la presentació de documentació per Registre Electrònic, recepció de Notificacions Telemàtiques, obtenció de Certificats electrònics i altres serveis que abans requerien presència física.
La comunicació entre el ciutadà/empresa i la Seu és segura. Tota la informació viatja xifrada, els certificats electrònics garanteixen la identitat de totes dues parts. Les dades personals que s'envien per Internet estan xifrades i, una vegada desades en els sistemes de la Seguretat Social, s'utilitzen els mitjans necessaris per protegir-les, d'acord amb la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal i de la seva normativa de desplegament.
Hi podreu accedir i fer tràmits durant les 24 hores, els 365 dies de l'any*. És important assenyalar que, per a tràmits en els quals es tinguin en compte terminis, els que es realitzin dies inhàbils s’entendran efectuats el primer dia hàbil següent.
*Alguns serveis de la seu poden no estar disponibles a determinades franges horàries per manteniment tècnic.
Per al còmput de terminis en qualsevol tràmit que requereixi la presentació de documentació, la data i hora oficials de la Seu seran les que tindran validesa legal i no les de l’equip des del qual es faci. A aquest efecte, es tindrà en compte la d’acabament del tràmit, quan el ciutadà signi la sol·licitud i/o els documents i rebi el justificant corresponent.
Podeu accedir a l’apartat “Data i Hora oficial” des del menú inferior de la pàgina principal de la Seu Electrònica.
Sí, tenen la mateixa validesa els tràmits fets a través de la Seu Electrònica que els efectuats de manera presencial.
Es pot afegir al navegador la font RSS Novetats de la Seu Electrònica de la Seguretat Social. (Per subscriure-s'hi, feu clic sobre "Subscriviu-vos a aquesta font"). El sistema RSS (Rich Site Summary / Really Simple Syndication) permet rebre la informació publicada a la Seu Electrònica de la Seguretat Social de manera senzilla i gratuïta.
El Registre Electrònic de Sol·licituds de la Seguretat Social està disponible únicament per a la presentació de sol·licituds relacionades amb els tràmits i procediments que es detallen a l'Annex I de la resolució vigent, dirigides als organismes que formen la Seguretat Social.
Tots els tràmits que permeten la presentació electrònica de sol·licituds es troben a "Ciutadans" i "Empreses", dins les diferents categories que hi ha en cada una d'aquestes seccions. Es mostren destacats amb un logotip identificatiu.
A més, a la descripció s'inclou la informació necessària per presentar-los. La llista de tots els tràmits disponibles per presentar-los per Registre Electrònic es mostra a l’Annex de la Resolució publicada en l’apartat Normativa i Legislació / Normativa relativa al Registre Electrònic.
Una vegada fet el tràmit, l'usuari obtindrà un número de registre i una data en pantalla, i una documentació adjunta consistent en un PDF amb el resguard de la sol·licitud i la signatura del servidor que garanteix que la transacció s'ha produït correctament. Aquest mateix missatge s'envia via correu electrònic a l'adreça facilitada. Si no es rep el missatge de confirmació o, si s'escau, es rep un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de presentar en un altre moment o s'hauran d'utilitzar altres mitjans.
La signatura electrònica és el conjunt de dades, en forma electrònica, consignades juntament amb d'altres o associades amb elles que es poden utilitzar com a mitjà d'identificació del signant. És una cadena de caràcters, generada mitjançant un algoritme matemàtic, que s'obté utilitzant com a variables la clau privada i l'empremta digital del text a signar de manera que permet assegurar la identitat del signant i la integritat del missatge.
El servei de verificació de signatures i certificats pot validar els diferents PDF que signa la Seguretat Social, ja sigui pel servei de TRACI@ss, pel de Notificacions Telemàtiques de la Seguretat Social (NOTESS) o per qualsevol altre que emeti signatura PDF, sempre que siguin signatures segons l'estàndard PDFSignature. A més, pot validar altres documents en format binari i XML, sempre que compleixin els estàndards CAdES.
Actualment, només el Certificat d'estar al corrent en les obligacions de la Seguretat Social.
CEA és un Codi Electrònic d'Autenticitat que permet validar l'autenticitat d'aquells documents emesos per la Seguretat Social en els quals consti l'esmentat codi. Per comprovar-ne l'autenticitat està disponible el Servei de verificació d'integritat de documents en el qual s'haurà d'introduir el Codi de Verificació del Document, la data de generació del codi CEA i els grups que l'aplicació necessiti, sense haver de disposar de certificat digital.
Per accedir a aquests serveis cal haver facilitat a la Tresoreria General de la Seguretat Social un número de telèfon mòbil a l'efecte de comunicacions, mitjançant el servei Comunicació de telèfon i adreça electrònica, o dirigir-se a una Administració de la Seguretat Social.
A més, cal que les dades sol·licitades al formulari d'autenticació coincideixin exactament amb les registrades en la Base de Dades de la Seguretat Social i que es compleixin els altres requisits tècnics.
Quan se sol·licita la petició, es genera un número de referència que heu de conservar per veure l'estat de l'informe, i el qual podeu consultar si accediu a “Consulta d'estat de sol·licitud d'Informes” i introduïu les vostres dades d'identificació i el número de referència.
En aquest servei s'indicarà si la tramesa de la vida laboral s'ha fet o no; els motius que no es faci la tramesa són perquè l'adreça facilitada a la petició no es correspon amb la que consta en les bases de dades de la Seguretat Social (per motius de seguretat no es fa la tramesa), i per solucionar aquest punt, haureu d'anar a una administració i actualitzar les dades de domicili.
A més, també podeu obtenir, imprimir i/o consultar aquest informe en el moment de la petició a través de l’accés amb certificat digital, per SMS, si prèviament heu comunicat a la Tresoreria General de la Seguretat Social el vostre número de telèfon mòbil i a través de l’accés Usuari/contrasenya - Cl@ve permanent si teniu activat l’usuari i generada la contrasenya, per la qual cosa haureu de disposar d’un Codi d’Activació que s’obté de manera presencial a qualsevol oficina de la Seguretat Social d’àmbit nacional.
A la Seu Electrònica es poden les sol·licituds d'alta, baixa o variació de dades en el Règim Especial de treballadors autònoms.
Depenent del règim de cotització, s'ofereixen dos serveis que permeten l'obtenció d'un informe amb les bases de cotització/quotes ingressades en un període determinat.
Si hi accediu sense certificat digital, podreu emplenar un formulari de sol·licitud de manera que se us enviarà l’informe per correu postal al domicili que figuri a la base de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Sí, seran necessaris dos tràmits:
La documentació a adjuntar i el procediment es detalla en els serveis. Els formularis s’han d’emplenar i adjuntar. Es recomana que consulteu possibles problemes en desar el PDF del formulari a les "Preguntes Tècniques" d'aquesta secció.
A partir del 17 de setembre de 2016 s'eliminarà dels serveis de la Seu la possibilitat d'accedir-hi amb certificat SILCON. Per accedir als serveis de la Seu es podran utilitzar la resta d'accessos disponibles. Podeu accedir a la informació sobre Certificats digitals per conèixer els emesos per la Seguretat Social o els admesos d'altres Autoritats de Certificació i consultar la Llista de certificats admesos.
Si sou usuari del Sistema RED, accediu a la informació disponible al Web.
La configuració i els requisits tècnics varien depenent del servei, si s'utilitza certificat digital, i la plataforma tecnològica utilitzada per a l'accés als serveis. Es pot obtenir informació detallada a la secció de Requisits Tècnics.
A les preguntes següents d'aquesta secció es faciliten en forma de preguntes i respostes els passos necessaris per a la configuració adequada dels elements necessaris per a l'ús de la Seu.
Si no sabeu quin sistema operatiu o quines versions de Java teniu instal·lades al vostre equip, dirigiu-vos al Manual de configuració dels navegadors per a l'ús de signatura electrònica, en els apartats "SABER EL SISTEMA OPERATIU INSTAL·LAT AL NOSTRE EQUIP" i "SABER LA VERSIÓ DE JAVA INSTAL·LADA AL NOSTRE EQUIP".
Podeu obtenir la solució a aquest problema al Manual de configuració dels navegadors per a l'ús de signatura electrònica, en l'apartat "Confiar en el lloc Web" per a Mozilla Firefox.
Els certificats, en sortir de les aplicacions, es queden en la sessió dels navegadors, per la qual cosa per eliminar les dades de la sessió i poder entrar en l'aplicació amb un altre certificat cal tancar totes les finestres del navegador i tornar a obrir-lo.
L'accés al procés de signatura requereix la instal·lació d'un únic entorn d'execució Java adequadament configurat. Us heu d'assegurar que no existeix més d'un entorn instal·lat, ja que poden existir conflictes entre les versions i això provocar que l'aplicació no funcioni. Consulteu la secció de requisits tècnics.
Si teniu problemes a l'hora de signar, primer us heu d'assegurar de complir els requisits tècnics de programari a l'equip i a continuació reviseu el manual de configuració dels navegadors per a l'ús de signatura electrònica que conté la configuració necessària i els problemes de signatura més comuns.
A partir de la versió 45 de Google Chrome, llançada l'1 de Setembre de 2015, no és possible habilitar el complement de Java, per la qual cosa no es podran utilitzar els serveis web de la Seu Electrònica de la Seguretat Social que requereixin Java amb aquest navegador.
Si utilitzeu les versions 42, 43 o 44 de Google Chrome, haureu d'habilitar la funcionalitat de Java per poder utilitzar els serveis de la Seguretat Social que requereixin Java. Podeu seguir el document Activació Java a Google Chrome a les versions 42, 43 i 44.
Això pot passar perquè no teniu instal·lats adequadament els controladors del DNI electrònic. Heu d'anar a la pàgina www.dnielectronico.es i seguir les instruccions d'instal·lació.
El Certificat d'Usuari és un document digital que conté, entre d'altres, dades identificatives d'un subjecte o entitat. Així, el Certificat digital permet identificar-se per Internet i intercanviar informació amb altres persones amb la garantia que només l'usuari i l'interlocutor hi poden accedir.
En funció del tipus de sol·licitant, es poden dividir en:
En funció de l'emissor:
Una Autoritat Certificadora (AC, en anglès CA) és una entitat de confiança de l'emissor i del receptor d'una comunicació. Aquesta confiança d'ambdós en una 'tercera part confiable' permet que qualsevol dels dos confiï al seu torn en els documents signats per l'Autoritat Certificadora, en particular, en els certificats que identifiquen els dos extrems.
Es tracta d'un certificat digital emès a favor d'una subjecte físic (també conegut com a certificat d'usuari) que vincula el subscriptor amb unes dades d'identitat i signatura. Subscriu, signa, sol·licita i custodia les claus de la persona física.
Es tracta d'un certificat digital emès a favor d'una entitat jurídica que es podrà utilitzar quan s'admeti en les relacions que mantingui l'esmentada persona jurídica amb les administracions públiques o en la contractació de béns o serveis que siguin propis o concernents al seu gir o tràfic ordinari.
Un certificat arrel és un certificat emès per l'Autoritat de Certificació per a ella mateixa. En aquest certificat consta la clau pública de l'Autoritat de Certificació i, per tant, serà necessari per comprovar l'autenticitat de qualsevol certificat emès per ella. És el certificat origen de la cadena de confiança.
El certificat arrel de l'autoritat de certificació de la Seguretat Social s'ha d'instal·lar en els navegadors/java de qualsevol persona o entitat que vulgui fer ús dels serveis de la seu (no és necessari en tots els serveis).
El certificat arrel de l'autoritat de certificació de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre sol venir preinstal·lat en les distribucions dels navegadors; en cas contrari, cal instal·lar-lo en els navegadors/java de qualsevol persona o entitat que vulgui fer ús dels serveis de la seu. (No és necessari en tots els serveis, tot i que sí és recomanable per evitar missatges d'advertiment).
El període de validesa varia en funció del tipus de certificat i l'entitat certificadora. Cal consultar-ho a l'entitat certificadora o en les dades de caducitat del certificat, les quals es poden consultar al magatzem de certificats del navegador.
És un procés que depèn de l'entitat certificadora.
Els podeu consultar a la llista de certificats admesos.
No. Amb els Certificats de Persona Jurídica o Entitat només es pot accedir a determinats serveis.
Els serveis als quals es pot accedir actualment amb el certificat de Persona Jurídica estan detallats a la Llista de serveis accessibles amb certificats de persona jurídica o representant.
Sí. Al magatzem de certificats es poden emmagatzemar diversos certificats personals, però cal tenir en compte a l'hora de fer els tràmits que s'utilitza el certificat correcte, tant en identificació com en signatura.
Depenent de l'autoritat certificadora, els tràmits són diferents i, per tant, cal consultar-ho a les pàgines web de les diferents autoritats certificadores. A totes les províncies es poden obtenir certificats de la FNMT-RCM o DNIe, els quals seran vàlids per als tràmits de la Seu.
Hi ha una guia d'obtenció del certificat a l’enllaç següent.
A través de la pàgina d'IZENPE podeu consultar els punts d'atenció al públic on obtenir el certificat.
Podeu consultar la llista d'oficines d'inscripcions de la Seguretat Social, únicament per a persones físiques.
En els serveis en què estigui habilitat l’accés amb certificat digital. Per a la correcta instal·lació i ús del DNI, hi ha un web en el qual s'expliquen els requisits i es faciliten els controladors requerits: http://www.dnielectronico.es/
Cal comprovar que el certificat és admès per la Seguretat Social, que no està caducat o revocat i que les dades coincideixen amb les dades d'identificació, nom i cognoms que hi ha a la base de dades de la Seguretat Social.
Consulteu la secció de requisits tècnics, on es detalla la configuració adequada per als diferents navegadors.
Es pot protegir el certificat digital de dues maneres. La primera consisteix a emmagatzemar el certificat en una targeta criptogràfica o dispositiu segur (el certificat del DNI electrònic estarà emmagatzemat en una targeta). L'altra possibilitat consisteix a emmagatzemar el certificat al navegador protegit per una contrasenya i especificar-ho durant la instal·lació.
Sí, si teniu el certificat emmagatzemat en una targeta criptogràfica, n'hi ha prou amb inserir la targeta a l'altre ordinador. Si el certificat està emmagatzemat al navegador, cal exportar el certificat a un fitxer i, posteriorment, importar el certificat al navegador de l'ordinador nou.
El procés de baixada del certificat depèn de l'entitat certificadora i pot canviar en funció d'aquesta entitat. En el cas d'utilitzar Google Chrome sota Windows, el procés de baixada del certificat és igual al del navegador Internet Explorer, ja que comparteixen el mateix repositori de certificats. Consulteu les instruccions de baixada de certificats digitals a la pàgina web de l'entitat emissora del certificat.
Aquests són els passos als diferents navegadors.
EXPORTAR CERTIFICATS INSTAL·LATS A INTERNET EXPLORER
Els certificats del DNI electrònic no són exportables a fitxer per raons de seguretat i cal fer ús del suport físic (targeta DNI electrònic).
Això passa perquè els formularis PDF estan preparats per ser impresos, i la versió gratuïta del visualitzador de fitxers PDF, Adobe Reader, no permet guardar formularis. Aquesta característica només està inclosa en la versió Profesional Adobe Acrobat Pro. Si no disposeu d’aquesta versió, hi ha altres maneres d’annexar el formulari:
Les codificacions informàtiques són una sèrie de codis alfanumèrics que es basen en dades de l'informe emès i un algoritme matemàtic, mentre que la signatura electrònica es basa en l'ús de certificats digitals per afegir a un resum electrònic de la totalitat del document emès una clau que només té el propietari del certificat amb què es signa.
És possible que s'hagi adjuntat documentació superior a 10 |Mb o per algun problema amb la connexió a internet.
Cal comprovar que el certificat és admès per la Seguretat Social, que les dades coincideixen amb les dades d'identificació, i que el nom i els cognoms coincideixen amb els que hi ha a la base de dades de la Seguretat Social.
Els informes que es generen en línia en els serveis amb certificat digital, serveis SMS o serveis via usuari/contrasenya a la Seu Electrònica tenen el format PDF i per visualitzar-los correctament cal tenir instal·lat un visor de PDF i permetre les finestres/pestanyes emergents. Cal comprovar que el programari estigui instal·lat i que no hi hagi programes bloquejadors d’elements emergents.
També és possible que la baixada de l’informe PDF es trobi a la carpeta de baixades del navegador, cal que comproveu aquesta carpeta.
En alguns tràmits aquest missatge es produeix per reiterar la comprovació de les dades abans que es signin i s'enviïn.
Els actes de gestió recaptatòria de la Tresoreria General de la Seguretat Social objecte de notificació telemàtica són els següents:
Gradualment, s'aniran incorporant diferents actuacions i procediments en matèria de Seguretat Social les dates d'incorporació dels quals a l'esmentat sistema de notificació electrònica es fixaran per resolucions de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social.
És aconsellable que almenys una vegada cada deu dies s'accedeixi a la Seu per consultar si hi ha alguna notificació disponible.
Un tercer no pot actuar en nom d'una empresa o ciutadà per formalitzar la subscripció al Servei de Notificacions Telemàtiques, però sí que pot actuar com a receptor. A través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) es pot atorgar poder a un tercer per a la recepció electrònica de notificacions. En tot cas, aquest apoderament s'haurà d'atorgar únicament a una persona física o jurídica.
Els efectes jurídics es desplegaran quan s'accepti/rebutgi la notificació, independentment que ho faci la mateixa empresa, l'Autoritzat RED, l'apoderat, o es rebutgi automàticament per no haver accedit al seu contingut en el termini de 10 dies.
Consulteu les preguntes freqüents. Si la incidència persisteix, truqueu al telèfon 901 502 050 (opció 2)
Si teniu problemes a l'hora de signar, primer us heu d'assegurar de complir els requisits tècnics de programari a l'equip i a continuació reviseu el manual de configuració dels navegadors per a l'ús de signatura electrònica que conté la configuració necessària i els problemes de signatura més comuns.
El Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) estableix els procediments i les categories pels quals es pot apoderar un tercer, entre els quals es troba la recepció de notificacions telemàtiques.
L'accés al procés de signatura requereix la instal·lació d'un únic entorn d'execució Java. Assegureu-vos que no n'hi ha més d'un d'instal·lat, ja que hi pot haver conflictes entre les versions i això provocar que l'aplicació no funcioni.
Podeu consultar les versions d'entorn d'execució Java vàlides a l'enllaç de "requisits tècnics" que es troba a "Les Meves Notificacions" a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
Hi ha dues possibilitats:
Aquest missatge es pot produir per tres motius:
Si es tracta d'un subjecte obligat a la notificació telemàtica, no haurà de fer cap tràmit previ addicional. En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació d'inclusió, començarà a rebre les notificacions per via telemàtica.
Si es tracta d'un subjecte no obligat a la notificació telemàtica, primer s'ha de subscriure als procediments dels quals vulgui rebre aquest tipus de notificació. Pot fer aquesta inscripció a través del Servei de Subscripció Voluntària disponible a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
L'interessat podrà fer una única operació diària, ja sigui d'alta o de baixa. Per exemple, si se subscriu a un procediment determinat, el sistema no permetrà que es doni de baixa fins a les 00.00 hores de l'endemà.
Els efectes de la subscripció o baixa entraran en vigor a partir de les 24 hores següents a la realització de la gestió per la qual l'interessat se subscrigui o es doni de baixa en el servei.
En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què es notifiqui a l'obligat mitjançant resolució la seva inclusió en el sistema de notificació electrònica.
La Tresoreria General de la Seguretat Social enviarà, com a deferència amb els usuaris, avisos comunicant la disponibilitat de notificacions a la Seu Electrònica.
Per a subjectes obligats a la notificació telemàtica:
Per a subjectes subscrits voluntàriament a la notificació telemàtica:
Per rebre aquests avisos, l'empresa i l'apoderat hauran de facilitar les seves dades de contacte a través del Servei de Comunicació de Telèfon i Adreça Electrònica disponible a la Seu Electrònica o de Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT), respectivament.
Cal que l'empresa faciliti les seves dades i no les de l'autoritzat RED, ja que l'autoritzat també rebrà els avisos de posada a disposició de notificacions a la Seu a través d'un altre canal.
Les notificacions que ja no estan disponibles a la Seu Electrònica (SEDESS) per signar-les perquè ha finalitzat el termini de deu dies naturals per accedir al seu contingut es poden consultar a l'Historial de notificacions, integrat dins el servei de Consulta i signatura de notificacions.
L'Historial de notificacions només permet cercar i consultar notificacions publicades a la SEDESS en els últims dos anys. En aquest apartat només es poden consultar els documents i el seu estat i no pas signar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions no té cap efecte jurídic.
Si voleu obtenir informació de notificacions rebudes en una data anterior a dos anys, cal que aneu a una Administració de la Seguretat Social.
Per a l'accés i la signatura caldrà complir amb els requisits tècnics de programari a l'equip i tenir configurat el navegador per a l'ús de funcionalitats de signatura electrònica.
Una vegada posada a disposició la notificació o comunicació a la SEDESS, l'interessat hi haurà d'accedir en el termini de 10 dies naturals. Transcorregut aquest període sense que s'accedeixi al seu contingut, s'entendrà rebutjada i es donarà per complert el tràmit de notificació, de manera que es continuarà amb el procediment.
A partir d'aquest moment, i durant els dos anys següents, les notificacions es mostraran a l'Historial de notificacions, integrat dins el servei de Consulta i signatura de notificacions. En aquest apartat només es poden consultar els documents i el seu estat i no pas signar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions no té cap efecte jurídic.
Els dos serveis estan disponibles a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
A l'efecte d'identificació, els interessats podran utilitzar els certificats electrònics admesos per l'Administració de la Seguretat Social.
A través del servei de consulta i signatura de les notificacions els receptors podran accedir al seu contingut i signar-les. L'Administració de la Seguretat Social practicarà notificacions electròniques mitjançant el sistema de compareixença a la SEDESS.
Hi ha dos procediments per a la recepció de Notificacions Telemàtiques. Cada procediment està associat a determinats règims i sistemes especials que integren el Sistema de Seguretat Social.
Els procediments són:
Règim General i Sistemes Especials | Règim General |
---|---|
Artistes | |
Sistema Especial de Fruites, Hortalisses i Indústria de Conserves Vegetals | |
Sistema Especial de Manipulació i Empaquetatge de Tomàquet Fresc destinat a l'exportació | |
Sistema Especial de Treballadors fixos discontinus de cinemes, sales de ball i de festa i discoteques | |
Sistema Especial de treballadors fixos discontinus d'empreses d'estudi de mercat i opinió pública | |
Serveis Extraordinaris d'Hostaleria | |
Sistema Especial de Treballadors Compte d'Altri Agraris | |
Règims Especials | |
Treballadors Autònoms | |
Mar (compte d'altri) | |
Mineria del Carbó | |
Agrari-empreses (extint) | |
Concert assistència sanitària |
Règim General i Sistemes Especials | Jugadors de Futbol (extint) |
---|---|
Ferroviaris (extint) | |
Professionals Taurins | |
Representants de Comerç | |
Sistema Especial Agrari (Inactivitat) | |
Sistema Especial de la Indústria Resinera | |
Sistema Especial d'Empleats de la Llar | |
Règims Especials | |
Llar (fix/discontinu, extint) | |
Agrari (compte d'altri inactivitat/compte propi, extint) | |
Autors i Escriptors de Llibres | |
Mar (compte propi, cessament d'activitat) | |
Treballadors Autònoms del Sistema Especial de Treballadors Agraris (SETA) | |
Assegurança Escolar, Recursos Diversos i Convenis Especials |
En el cas dels subjectes obligats a aquest sistema de notificació:
Les notificacions es posaran a disposició en tot cas tant del subjecte responsable obligat a rebre-les com de l'autoritzat que en cada moment tingui assignada la gestió en el Sistema RED del Codi de Compte de Cotització principal o, si s'escau, del NAF. Tanmateix, els subjectes responsables podran optar per ser els únics receptors de les notificacions i desassignar d'aquesta funció l'Autoritzat RED a través del servei a la SEDESS per a aquesta finalitat.
D'altra banda, si el subjecte responsable vol que un tercer, diferent de l'Autoritzat RED, sigui receptor també de les seves notificacions, podrà fer aquesta gestió a través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) disponible a la Seu Electrònica.
En qualsevol cas, només hi pot haver un receptor de notificacions addicional al subjecte responsable, ja sigui l'Autoritzat RED o l'apoderat.
En el cas d'un subjecte subscrit voluntàriament a la notificació telemàtica:
El subjecte responsable serà sempre receptor de les notificacions. Si aquest subjecte vol nomenar un tercer com a receptor addicional de les seves notificacions, pot fer aquesta gestió a través del Registre Electrònic d'Apoderaments Telemàtic (REAT) disponible a la Seu Electrònica.
Els subjectes que no estan obligats a la notificació telemàtica per disposició reglamentària, es poden incorporar voluntàriament a través del Servei de Subscripció Voluntària a la recepció de les notificacions per aquesta via.
Els subjectes obligats que, abans de l'entrada en vigor de l'Ordre ESS/485/2013, de 26 de març, per la qual es regulen les notificacions i les comunicacions per mitjans electrònics en l'àmbit de la Seguretat Social, s'hagin inscrit a través del Servei de Subscripció Voluntària, continuaran rebent les seves notificacions per aquests mitjans mentre romanguin subscrits a l'esmentat servei i fins que es produeixi la seva inclusió obligatòria.
És un servei que permet l'accés en línia a les notificacions que fins ara es rebien per correu postal.
La teva Seguretat Social és un espai específic de la Seu Electrònica de la Seguretat Social en què s'inclouen totes les actuacions, els procediments i els serveis de l'Institut Nacional de la Seguretat Social que requereixin l'autenticació dels ciutadans o de l'Administració Pública en les seves relacions amb aquests per mitjans electrònics.
Es pot accedir a La teva Seguretat Social utilitzant qualsevol d'aquests sistemes:
Per registrar-se a CL@VE es pot sol·licitar CITA PRÈVIA a través del servei “Cita Prèvia per a pensions i Altres Prestacions” o trucant al telèfon 901 10 65 70.
Totes les incidències sobre el registre i la contrasenya cl@ve les resol el telèfon 060
Cl@ve és un sistema orientat a unificar i simplificar l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. El seu objectiu principal és que el ciutadà es pugui identificar davant l'Administració mitjançant claus concertades prèviament (usuari més contrasenya), sense haver de recordar claus diferents per accedir als diferents serveis.
Per entrar a La teva Seguretat Social, l'usuari cl@ve només és vàlid si el registre ha estat de nivell avançat. Per a això cal registrar-se de manera presencial a qualsevol oficina de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, del Servei Públic d'Ocupació o de les Delegacions del Govern o utilitzar el certificat digital o el DNI electrònic en el servei de registre del web de Cl@ve.
Per accedir a La teva Seguretat Social pots utilitzar qualsevol certificat digital dels inclosos a la llista de certificats digitals admesos.
És important estar segur que l'usuari cl@ve que estàs utilitzant és de nivell avançat. Perquè l'usuari sigui de nivell avançat, és imprescindible haver-se registrat de manera presencial a qualsevol oficina de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, del Servei Públic d'Ocupació o de les Delegacions del Govern o utilitzar el certificat digital o el DNI electrònic en el servei de registre del web de Cl@ve.
Els problemes d'accés al portal La teva Seguretat Social poden estar relacionats amb requeriments tècnics que s'han de complir, entre d'altres, els navegadors instal·lats als equips. Pots consultar aquests requeriments mínims a la Seu Electrònica > Inici > Preguntes freqüents > Solucions Tècniques o enviar un correu a través de la Bústia de Consultes de la pàgina Web de la Seguretat Social, amb l'assumpte Suport Informàtic.
Actualment, els serveis disponibles per al ciutadà a La teva Seguretat Social són els següents:
El càlcul de la pensió de jubilació a La teva Seguretat Social es fa de manera automàtica. Per això, quan hi ha períodes en la vida laboral o alguna base de cotització sobre els quals cal fer alguna correcció o ajust manual o hi ha períodes amb algun règim que necessita un tractament manual (artistes, toreros, representants de comerç, sistemes especials, etc.), el programa no ho pot tenir en compte i no és capaç d'oferir un resultat de pensió al ciutadà. Això no vol dir que la vida laboral sigui incorrecta o que no es tinguin en compte aquestes cotitzacions quan se sol·liciti de manera real la pensió.
Si la data de la jubilació s'apropa, pots anar amb cita prèvia a qualsevol centre d'atenció i informació de la Seguretat Social i sol·licitar un informatiu de jubilació.
La teva Seguretat Social no té accés a la informació de cotitzacions corresponents a l'àmbit de cobertura del Règim de Classes Passives de l'Estat (Règims Especials dels Funcionaris Civils de l'Estat, de les Forces Armades, dels funcionaris al servei de l'Administració de Justícia...), per la qual cosa no es pot fer una simulació en aquests casos.
En el moment de sol·licitar la jubilació pel Sistema de Seguretat Social, s'hauran d'acreditar aquestes cotitzacions a través del certificat corresponent, emès per la direcció de personal en què es van prestar els serveis, perquè es tinguin en compte els períodes al·legats.
Els períodes de servei militar o la prestació social substitutòria només es computen per arribar al període de cotització específic en el cas de jubilació anticipada, voluntària o involuntària i amb el límit màxim d'un any. Per això, només en cas que aquesta cotització sigui necessària, s'obrirà una pantalla en què se sol·licitarà que es compleixi el període d'aquest servei militar. Si no cal, no s'ha d'indicar res.
El resultat del càlcul és un import brut, aproximat i no vinculant, resultant del càlcul efectuat d'acord amb les bases de cotització, els períodes cotitzats, l'edat i les circumstàncies personals introduïdes.
En el moment en què se sol·liciti la jubilació, s'aplicaran a l'import de pensió real resultant les retencions de l'IRPF corresponents, d'acord amb la legislació fiscal en vigor i en funció de la seva situació personal i familiar.
El càlcul de la pensió de jubilació a La teva Seguretat Social es fa de manera automàtica. Per això, quan hi ha períodes sense cotització i que cal integrar-los segons la normativa, el simulador de jubilació fa el següent:
Si en el període que s'ha de prendre per al càlcul de la base reguladora apareixen mesos durant els quals no hi havia l'obligació de cotitzar, les primeres 48 mensualitats s'integraran amb la base mínima d'entre totes les existents en cada moment
i la resta de mensualitats, amb el 50% d'aquesta base mínima.