Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Reintegrament de despeses d'assistència sanitària a l'estranger (acció social REM) < Tornar

Aquest servei permet sol·licitar, per Registre Electrònic, a les empreses inscrites en el Règim Especial de la Seguretat Social dels Treballadors del Mar, el reemborsament de despeses per assistència sanitària als seus treballadors embarcats, quan l’embarcació es trobi en port estranger.

Sobre aquest tràmit

A qui va adreçat

Empreses inscrites en el Règim Especial de la Seguretat Social dels Treballadors del Mar, com a conseqüència de l’assistència sanitària als seus treballadors, a causa de malaltia comuna o bé per accident de treball o malaltia professional, si l’empresa té cobertes les esmentades contingències amb l’Institut Social de la Marina, quan l’embarcació es trobi en port estranger.

Persones o entitats que actuïn en representació de les anteriors.

Què permet fer

  • Fer una sol·licitud per Registre Electrònic.
  • Baixar i adjuntar emplenat el model de sol·licitud.
  • Annexar documentació.

Què es necessita per fer-ho

  • Emplenar i annexar el model de sol·licitud.
  • Annexar còpia dels documents que es detallen en les instruccions d'aquest.
  • Disposar d'un programari que permeti emplenar i guardar la sol·licitud per annexar-la després.

Cal tenir en compte

Si s’actua com a persona jurídica, bé com a empresa o treballador autònom empresari, haureu d’utilitzar el corresponent Certificat Digital de Persona Jurídica.

Per actuar en nom d’un tercer haureu de tenir un apoderament inscrit al Registre Electrònic d’Apoderaments que us permeti realitzar aquest tràmit. Si no disposeu d’un apoderament inscrit en l’esmentat registre, haureu d’acreditar-ne la representació adjuntant-hi un document vàlid en dret que deixi constància fidedigna d’aquesta.

Si hi accediu amb Usuari + Contrasenya (Cl@ve permanent), per garantir un major nivell de seguretat en aquest servei, se us enviarà un codi SMS al número de mòbil que hàgiu facilitat durant l'acte de registre, el qual haureu d'introduir per poder signar la comunicació en el registre electrònic.

La Direcció Provincial de l’Institut Social de la Marina us requerirà posteriorment la presentació dels documents originals.

La mida total de la documentació que s'ha d'annexar no pot superar els 10 Mb.

Pròxims passos

Una vegada fet el tràmit, rebreu un “justificant de recepció” en format PDF.

Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.

Resolució de la sol·licitud (previ informe del Centre de Sanitat Marítima, en cas de repatriació).  Notificació d’aquesta a l’interessat i, si s’escau, al seu representant.

SMS per informar que la resolució s’ha produït.

Ingrés de l'import de reintegrament de despeses al compte que figuri a la sol·licitud.

Podeu obtenir informació de l'evolució de la sol·licitud a la Direcció Provincial o Local de l'Institut Social de la Marina.

Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.

El acceso a este servicio estará habilitado únicamente cuando se identifique como persona física o entidad

Obtener Acceso
Complementary Content
${loading}