Informació important sobre cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Entrada en vigor del nou Registre electrònic d’apoderaments de la Seguretat Social
Amb data 2 d’abril de 2021 ha entrat en vigor l’ Ordre ISM/189/2021, de 3 de març, per la qual es regula el Registre electrònic d’apoderaments de la Seguretat Social i, per tant, han quedat sense efecte tots els poders atorgats anteriorment a esta data.
Accedisca a l’emplenament dels nous models de poders, si encara no ho ha fet.
Este servici permet la gestió de les notificacions d’actes administratius entre els Organismes o Entitats de la Seguretat Social i les empreses i ciutadans.
Pot accedir a les seues Notificacions des de l’app i el web de La Meua Carpeta Ciutadana i des de l'Adreça Electrònica Habilitada única (DEHú).
L’Orde ISM/903/2020, de 24 de setembre, per la qual es regulen les notificacions i comunicacions electròniques en l’àmbit de l’Administració de la Seguretat Social. establix el marc normatiu per a la pràctica de notificacions i comunicacions telemàtiques per l’Administració de la Seguretat Social.
La Seguretat Social també oferix un canal addicional per a facilitar la gestió de grans volums de notificacions. Este canal està basat en la tecnologia de Servicis Web i permet als usuaris autoritzats la consulta i signatura de Notificacions Telemàtiques a través de sistemes d’informació de tercers. L’usuari final accepta o rebutja les seues notificacions, no a través dels servicis oferits per la Seguretat Social a la seua Seu Electrònica, sinó a través dels sistemes d’informació existents en les seues dependències.
L’accés als servicis disponibles dels usuaris a la Seu Electrònica i també al servici web es pot fer amb un certificat digital inclòs a la llista de certificats admesos, complint, a més, la resta de requisits tècnics i configurant el navegador per a l’ús de funcionalitats de signatura electrònica.
L’accés als servicis també es pot fer a través de Cl@ve permanent (nivell avançat),* que serà reforçat amb claus d’un sol ús enviades per SMS per la Seguretat Social al telèfon mòbil del ciutadà. Este sistema serà, a més, el que permetrà l'accés a la signatura al núvol.
Finalment, si l’accés es fa en nom propi, és a dir, si el que vol és consultar i signar únicament les notificacions adreçades al seu nom, hi pot accedir, a més de mitjançant un certificat electrònic admès o cl@ve permanent, amb cl@ve Mòbil (nivell avançat),* i en este cas la signatura es farà amb el sistema de Signatura sense Certificat.
Les notificacions que continguen dades personals de categoria especial (com les relatives a la salut) només seran accessibles amb certificat electrònic o cl@ve permanent.
* Per tal d'utilitzar el sistema Cl@ve i els servicis de firma al núvol, els ciutadans s’han de registrar prèviament en el sistema de forma presencial en alguna de les oficines d’inscripcions adherides al sistema, o bé per Internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.
En este servici, l’usuari podrà consultar i signar les seues notificacions en nom propi, utilitzant cl@ve Permanent o cl@ve Mòbil (nivell avançat) i Certificat. Quan la notificació continga dades personals de categoria especial, s’haurà d’identificar amb un certificat o cl@ve permanent. L’apoderat ha d’identificar-se amb un certificat inclòs en la llista de certificats admesos. Si la notificació està identificada amb les matèries d’“Inscripció, afiliació, cotització i recaptació” o “Impugnacions davant de la TGSS” també podrà accedir i gestionar les notificacions l’autoritzat RED que en cada moment tinga assignada la gestió en el Sistema RED del codi compte principal d’aquell, o en el seu defecte, l’autoritzat RED que tinga assignat el número de Seguretat Social o, en el seu cas, el seu apoderat.
L’accés a este servici estarà habilitat només quan s’identifique com a persona física o entitat
Servici a disposició dels ciutadans en el qual poden indicar si desitgen deixar de rebre notificacions en paper per correu postal.
L’accés a este servici estarà habilitat només quan s’identifique com a persona física.
A través d’aquest servei, el subjecte responsable podrà desassignar, com a receptor de notificacions telemàtiques, l’autoritzat RED que en cada moment tinga assignada la gestió en el Sistema RED del codi de compte de cotització principal o, si no n’hi ha, el de l’autoritzat RED que tinga assignat el número d’afiliació a la Seguretat Social. A més, aquest servei permet al subjecte responsable tornar a assignar, com a receptor de notificacions telemàtiques, l’autoritzat RED que en cada moment tinga assignada la gestió en el Sistema RED del codi de compte de cotització principal o, si no n’hi ha, el de l’autoritzat RED que tinga assignat el número d’afiliació a la Seguretat Social.
L’accés a este servici estarà habilitat només quan s’identifique com a persona física o entitat