Informació important sobre cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
A continuación, se ofrecen las respuestas a aquellas consultas más frecuentes referidas a la Sede Electrónica de la Seguridad Social.
Si no encuentra lo que buscaba, formule su propia consulta.
A tots els ciutadans i empreses que opten o hagen d'interactuar amb la Seguretat Social per Internet.
És l'adreça electrònica disponible perquè els ciutadans i les empreses puguen fer tràmits a través d'Internet amb la Seguretat Social i la titularitat, gestió i administració de la qual correspon completament a la Seguretat Social, òrgan o entitat administrativa en l'exercici de les seues competències.
Segons el perfil, ciutadà, empresa i en funció del règim d’afiliació a la Seguretat Social, es tindrà accés a la presentació de documentació per Registre Electrònic, recepció de Notificacions Telemàtiques, obtenció de Certificats electrònics i altres serveis que abans requerien presència física.
La comunicació entre el ciutadà/empresa i la Seu és segura. Tota la informació viatja xifrada, els certificats electrònics garanteixen la identitat de les dues parts. Les dades personals que s'envien per Internet estan xifrades i, una vegada guardades en els sistemes de la Seguretat Social, s'utilitzen els mitjans necessaris per protegir-les, d'acord amb la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal i de la seua normativa de desplegament.
Hi podrà accedir i fer tràmits durant les 24 hores, els 365 dies de l'any*. És important assenyalar que, per a tràmits en els quals es tinguen en compte terminis, els que es realitzen dies inhàbils s’entendran efectuats el primer dia hàbil següent.
*Alguns servicis de la seu poden no estar disponibles a determinades franges horàries per manteniment tècnic.
Per al còmput de terminis en qualsevol tràmit que requerisca la presentació de documentació, la data i hora oficials de la Seu seran les que tindran validesa legal i no les de l’equip des del qual es faça. A este efecte, es tindrà en compte la d’acabament del tràmit, quan el ciutadà firme la sol·licitud i/o els documents i reba el justificant corresponent.
Pot accedir a l’apartat “Data i Hora oficial” des del menú inferior de la pàgina principal de la Seu Electrònica.
Sí, tenen la mateixa validesa els tràmits fets a través de la Seu Electrònica que els efectuats de manera presencial.
Es pot afegir al navegador la font RSS Novetats de la Seu Electrònica de la Seguretat Social. (Per subscriure-s'hi, fer clic a "Subscrure's a esta font"). El sistema RSS (Rich Site Summary / Really Simple Syndication) permet rebre la informació publicada a la Seu Electrònica de la Seguretat Social de manera senzilla i gratuïta.
El Registre Electrònic de Sol·licituds de la Seguretat Social està disponible únicament per a la presentació de sol·licituds relacionades amb els tràmits i procediments que es detallen a l'Annex I de la resolució vigent, dirigides als organismes que formen la Seguretat Social.
Tots els tràmits que permeten la presentació electrònica de sol·licituds es troben a "Ciutadans" i "Empreses", dins de les diferents categories que hi ha en cada una d'estes seccions. Es mostren destacats amb un logotip identificatiu.
A més, a la descripció s'inclou la informació necessària per a presentar-los. La llista de tots els tràmits disponibles per presentar-los per Registre Electrònic es mostra a l’Annex de la Resolució publicada en l’apartat Normativa i Legislació / Normativa relativa al Registre Electrònic.
Una vegada fet el tràmit, l'usuari obtindrà un número de registre i una data en pantalla, i una documentació adjunta consistent en un PDF amb el resguard de la sol·licitud i la firma del servidor que garantix que la transacció s'ha produït correctament. Este mateix missatge s'envia via correu electrònic a l'adreça facilitada. Si no es rep el missatge de confirmació o, si s'escau, es rep un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de presentar en un altre moment o s'hauran d'utilitzar altres mitjans.
La firma electrònica és el conjunt de dades, en forma electrònica, consignades juntament amb d'altres o associades a estes que es poden utilitzar com a mitjà d'identificació del firmant. És una cadena de caràcters, generada mitjançant un algoritme matemàtic, que s'obté utilitzant com a variables la clau privada i l'empremta digital del text a firmar de manera que permet assegurar la identitat del firmant i la integritat del missatge.
El servici de verificació de firmes i certificats pot validar els diferents PDF que firma la Seguretat Social, ja siga pel servici de TRACI@ss, pel de Notificacions Telemàtiques de la Seguretat Social (NOTESS) o per qualsevol altre que emeta firma PDF, sempre que siguen firmes segons l'estàndard PDFSignature. A més, pot validar altres documents en format binari i XML, sempre que complisquen els estàndards CAdES.
Actualment, només el Certificat d'estar al corrent en les obligacions de la Seguretat Social.
CEA és un Codi Electrònic d'Autenticitat que permet validar l'autenticitat d'aquells documents emesos per la Seguretat Social en els quals conste el codi esmentat. Per a comprovar-ne l'autenticitat està disponible el Servici de verificació d'integritat de documents en el qual s'haurà d'introduir el Codi de Verificació del Document, la data de generació del codi CEA i els grups que l'aplicació necessite, sense haver de disposar de certificat digital.
Per accedir a estos servicis cal haver facilitat a la Tresoreria General de la Seguretat Social un número de telèfon mòbil a l'efecte de comunicacions, mitjançant el servici Comunicació de telèfon i adreça electrònica, o dirigir-se a una Administració de la Seguretat Social.
A més, cal que les dades que se sol·liciten en el formulari d'autenticació coincidisquen exactament amb les registrades en la base de dades de la Seguretat Social i complir amb la resta de requisits tècnics.
Quan se sol·licita la petició, es genera un número de referència que ha de conservar per veure l'estat de l'informe, i el qual pot consultar si accedix a “Consulta d'estat de sol·licitud d'Informes” i introduïx les seues dades d'identificació i el número de referència.
En este servici s'indicarà si l'enviament de la vida laboral s'ha fet o no; els motius que no es faça l'enviament són perquè l'adreça facilitada a la petició no es correspon amb la que consta en les bases de dades de la Seguretat Social (per motius de seguretat no es fa l'enviament), i per a solucionar este punt haurà d'anar a una administració i actualitzar les dades de domicili.
A més, també pot obtenir, imprimir i/o consultar este informe en el moment de la petició a través de l’accés amb certificat digital, per SMS, si prèviament ha comunicat a la Tresoreria General de la Seguretat Social el seu número de telèfon mòbil i a través de l’accés Usuari/contrasenya - Cl@ve permanent si té activat l’usuari i generada la contrasenya, per a la qual cosa haurà de disposar d’un Codi d’Activació que s’obté de manera presencial a qualsevol oficina de la Seguretat Social d’àmbit nacional.
A la Seu Electrònica es poden les sol·licituds d'alta, baixa o variació de dades en el Règim Especial de treballadors autònoms.
Depenent del règim de cotització, s'oferixen dos servicis que permeten l'obtenció d'un informe amb les bases de cotització/quotes ingressades en un període determinat.
Si hi accedix sense certificat digital, podrà omplir un formulari de sol·licitud de manera que se li enviarà l’informe per correu postal al domicili que figure a la base de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Sí, seran necessaris dos tràmits:
La documentació a adjuntar i el procediment es detallen en els servicis. Els formularis s’han d’omplir i adjuntar. Es recomana que consulteu possibles problemes en guardar el PDF del formulari a les "Preguntes Tècniques" d'esta secció.
A partir del 17 de setembre de 2016 s'eliminarà dels servicis de la Seu la possibilitat d'accedir amb certificat SILCON. Per a accedir als servicis de la Seu es podran utilitzar la resta d'accessos disponibles. Pot accedir a la informació sobre Certificats digitals per a conéixer els emesos per la Seguretat Social o els admesos d'altres Autoritats de Certificació i consultar la Llista de certificats admesos.
Si és usuari del Sistema RED, accedisca a la informació disponible en la Web.