Cookie-ei buruzko informazio garrantzitsua
Webgune honek cookieak erabiltzen ditu, erabiltzaile gisa esperientzia hobea izan dezazun. Cookieak ez dira erabiltzen informazio pertsonala jasotzeko. Informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu gure cookie-politika.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bateginaren 132.4. artikuluak xedatutakoarekin bat, ekimen eta jakinarazpenak legezko ebazpenengatik edo araudiagatik ediktu eta iragarkien taulan argitaratu behar badira, dagokion erakundearen egoitza elektronikoan argitaratzeko aukera egongo da haren ordez, baita informazioa bertan osatzekoa ere.
dokumentuaren izena | Argitalpen data |
---|---|
ESS/1222/2015 Agindua, ekainaren 22koa, Gizarte Segurantzaren Iragarki-taula arautzen duena. (PDF, 119 Kb) | 29/12/2015 |
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 9. eta 10. artikuluen arabera (herritarrek zerbitzu publikoetan sarbide elektronikoa izateari buruzkoa da lege hori), herritarrak identifikatzeko eta autentifikatzeko hainbat modu aurreikusten dira administrazio publikoekiko harreman elektronikoetan; zehazki, nortasun-agiri nazionalari erantsitako sinadura elektronikoko sistemak, ziurtagiri elektroniko aitortuetan txertatutako sinadura elektroniko aurreratuko sistemak, eta sinadura elektronikoko beste sistema batzuk, hala nola aurretiazko erregistro batean erabiltzaile gisa gako hitzartuak erabiltzea, bi aldeek ezagutzen duten informazioa ematea edo beste sistema ez-kriptografiko batzuk, administrazio publiko eskudun bakoitzak kasu bakoitzean zehaztutako moduan eta baldintzetan.
Bestalde, Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bateginaren 129.4 artikuluak ezartzen duenez, Gizarte Segurantzaren Administrazioak erraztasunak emango dizkie interesdunei beren eskubideak baliatzeko, dokumentuak aurkezteko edo edozein zerbitzu edo izapide egiteko, Gizarte Segurantzaren eta Pentsioen Estatu Idazkaritzaren egoitza elektronikoan eskuragarri dauden bitarteko elektronikoen bidez edo interesdunaren nortasuna egiaztatzea eta haren borondatea eta adostasuna adieraztea bermatzen duten beste bitarteko batzuen bidez, Gizarte Segurantzaren eta Pentsioen Estatu Idazkaritzak ezartzen dituen baldintzetan. Xede horri erantzuten dio 2021eko maiatzaren 25eko Ebazpenak, zeinak identifikazio-sistema jakin batzuen bidez kanal telefoniko eta telematikoen bidez izapideak eta jarduketak gaitzen baititu eta formulario elektronikoen bidez eskaerak aurkezteari buruzko alderdiak arautzen baititu.
Administrazio Elektronikoaren esparruan Segurtasun Eskema Nazionala arautzen duen maiatzaren 3ko 311/2022 Errege Dekretuaren 38. artikuluarekin bat etorriz, zuzenbide publikoko organo eta entitateek Segurtasun Eskema Nazionalarekin bat datozen adierazpen eta ziurtagirien publizitatea egingo dute Interneteko atarietan edo egoitza elektronikoetan, aipatutako Segurtasuneko Jarraibide Teknikoan xedatutakoari jarraikiz.
dokumentuaren izena | Argitalpen data |
---|---|
Certificado de conformidad ENS-Alta (PDF, 676 Kb) | 20/08/2021 |
Resolución de 21 de junio de 2019, de la Secretaría de Estado de la Seguridad Social, por la que se actualiza la política de seguridad en la utilización de medios electrónicos en la Administración de la Seguridad Social. (PDF, 669 Kb) | 25/07/2019 |
Sektore publikoaren bitarteko elektronikoen bidezko jarduera- eta funtzionamendu-araudia onartzen duen martxoaren 30eko 203/2021 Errege Dekretuak ezartzen duenez, dagokion egoitza elektronikoak edo egoitza elektroniko lotuak interesdunen eskura jarri behar du, gutxieneko edukien artean, sortze-egintzaren edo -xedapenaren identifikazioa, zuzenean edo dagokion Aldizkari Ofizialean argitaratzeko estekaren bidez, 11.1 artikuluaren b) atalean ezartzen den moduan.
Aipatutako 203/2021 Errege Dekretuaren seigarren xedapen gehigarriak ezartzen du indarrean sartzen den egunean dauden egoitza elektronikoak Estatuko Administrazio Orokorraren egoitza elektronikoari lotutako egoitza elektronikoen izaera izango dutela, hura baita Sarbide Puntu Orokor Elektronikoaren (PAGe) egoitza, sortze-tresna aldatu beharrik gabe.
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legeak 5. artikuluan aurreikusten duenez, jarduteko gaitasuna duten interesdunek ordezkari bidez jardun ahal izango dute.
6. artikuluan zehazten du Estatuko Administrazio Orokorrak, autonomia-erkidegoek eta toki-erakundeek ahalordetzeen erregistro elektroniko orokor bat izango dutela, eta erregistro horretan inskribatu beharko direla, gutxienez, apud acta emandako izaera orokorrekoak, aurrez aurre edo elektronikoki, administrazio publikoen aurrean jarduteko. Halaber, erakunde bakoitzak bere ahalordetzeen erregistro elektronikoa izan ahalko du, bertan haiengan berariazko tramiteak egiteko emandako ahalordeak inskribatzeko.
Gizarte Segurantzaren Administrazioaren eremu espezifikoan, ordezkari baten bidez jarduteko aukera eta ordezkaritza hori egiaztatzeko beharra urriaren 30eko 8/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartutako Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bateginaren 129. artikuluan jasotzen dira.
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legeak 16.1 artikuluan xedatzen duenez, administrazio bakoitzak Erregistro Elektroniko Orokor bat izango du, eta, bertan, edozein administrazio-organotan, organismo publikotan edo haiei lotutako edo haien mendeko edozein erakundetan aurkeztutako edo jasotako dokumentu guztien idazpena egingo da.
Administrazio bakoitzari lotutako edo haren mendeko organismo publikoek beren erregistro elektroniko propioa eduki ahal izango dute, zeina guztiz elkarreragingarria eta beren mendeko administrazioaren Erregistro Elektroniko Orokorrarekin konektatua izango baita. Erregistro elektronikoak sortzeko xedapenak dagokion aldizkari ofizialean argitaratuko dira, eta haien testu osoak eskuragarri egon beharko du erregistrora sartzeko egoitza elektronikoan. Halaber, adierazten du erregistro bakoitzera sartzeko egoitza elektronikoan erregistro horretan has daitezkeen izapideen zerrenda eguneratua agertuko dela.
dokumentuaren izena | Argitalpen data |
---|---|
Orden ISM/474/2023, de 4 de mayo, por la que se regula el funcionamiento del Registro electrónico de las entidades gestoras y servicios comunes de la Seguridad Social adscritos a la SESSP (PDF, 402 Kb) | 23/05/2023 |
ISM/903/2020 Agindua, irailaren 24koa, Gizarte Segurantzaren Administrazioaren eremuko jakinarazpen eta komunikazio elektronikoak arautzen dituena, eta Gizarte Segurantzaren Administrazioak bitarteko elektronikoen bidez jakinarazpenak eta komunikazioak egiteko arau-esparrua ezartzen duena, urriaren 30eko 8/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartutako Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bateginaren 5.2.e) artikuluan ezarritakoaren arabera.
Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak 42. artikuluan ezartzen duenez, administrazio publikoek administrazio publikoaren, zuzenbide publikoko organoaren edo entitatearen zigilu elektronikoak erabili ahal izango dituzte haiek identifikatzeko eta beren eskumenaren erabilera autentifikatzeko administrazio-jarduketa automatizatuan.
Bestalde, Sektore publikoak bitarteko elektronikoen bidez jarduteko eta funtzionatzeko erregelamendua onartzen duen martxoaren 30eko 203/2021 Errege Dekretuaren 19. artikuluaren arabera, zigilu elektronikoak Ministerioaren idazkariordetzaren edo organismo publiko eskudunaren titularraren ebazpen bidez sortuko dira. Ebazpen hori dagokion egoitza elektronikoan argitaratuko da, eta, bertan, hura sortzeko tresnaren gutxieneko edukiak jaso beharko dira.
Jarraian, Gizarte Segurantzaren jardun automatizatuko zigilu elektronikoen zerrenda ageri da. Gizarte Segurantzak erabiltzen dituen zigiluen baliozkotasuna eta benetakotasuna egiaztatzeko erabil daiteke.
Se entiende por actuación administrativa automatizada cualquier acto o actuación realizada íntegramente a través de medios electrónicos por una Administración pública, en el marco de un procedimiento administrativo y en la que no haya intervenido de forma directa un empleado público (art. 41.1 Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público).
El artículo 130 del texto refundido de la Ley General de la Seguridad Social, aprobado por el Real Decreto Legislativo 8/2015, de 30 de octubre señala que podrán adoptarse y notificarse resoluciones de forma automatizada en los procedimientos de afiliación, cotización y recaudación. A tal fin, mediante Resolución del Director General de la entidad que corresponda se establecerá previamente el procedimiento o procedimientos de que se trate y el órgano u órganos competentes, según los casos, para la definición de las especificaciones, programación, mantenimiento, supervisión y control de calidad y, en su caso, auditoría del sistema de información y de su código fuente. Asimismo, se indicará el órgano que debe ser considerado responsable a efectos de impugnación.