Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Cl@ve: gestió de contrasenyes < Tornar

Cerrar

Modificació del registre CL@VE. Renovació als 5 anys del registre amb nivell alt o avançat

Si es va registrar al sistema Cl@ve de manera presencial en una oficina ara fa més de 5 anys o ho va fer de manera telemàtica amb certificat digital, no es podrà emetre ni renovar automàticament el certificat de Cl@ve Firma, i per tant no el podrà utilitzar en processos de signatura electrònica mentre no en renovi el registre. Per fer-ho, ha de tornar a personar-se en qualsevol de les oficines de registre Cl@ve, o bé accedir amb el DNI electrònic (no és vàlid cap altre certificat electrònic) al servei Renovar el registre de nivell alt de Cl@ve Firma amb DNI electrònic.

Cl@ve és un sistema orientat a unificar i simplificar l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. El seu objectiu principal és que el ciutadà es pugui identificar davant l'Administració mitjançant claus concertades (usuari més contrasenya), sense haver de recordar claus diferents per accedir als diferents serveis.

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les Administracions Públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

El sistema Cl@ve va ser aprovat per Acord del Consell de Ministres, en la reunió del 19 de setembre del 2014, i les seves condicions d'utilització són determinades per la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

Respecte de les claus concertades, Cl@ve admet dues possibilitats d'ús:

  • Cl@ve ocasional (Cl@ve PIN): sistema de contrasenya de validesa molt limitada en el temps, orientat a usuaris que accedeixen esporàdicament als serveis, que es correspon amb el sistema PIN24H de l'AEAT.
  • Cl@ve permanent: sistema de contrasenya de validesa duradora en el temps, però no il·limitada, orientat a usuaris habituals. Es correspon amb el sistema d'accés mitjançant usuari i contrasenya, reforçat amb claus d'un sol ús per SMS, als serveis de Seguretat Social. Aquest sistema serà, a més, el que permetrà l'accés al ciutadà a la signatura en núvol.

Respecte d'aquesta última modalitat d'ús, perquè es pugui establir la contrasenya, cal disposar primer d'un Codi d'Activació, per a la qual cosa cal registrar-se en el sistema presencialment en qualsevol oficina de registre de Cl@ve o bé telemàticament amb certificat digital reconegut. En aquest apartat es mostren els diferents serveis disponibles relacionats amb Cl@ve permanent per a la gestió de contrasenyes i l'activació o baixa d'usuaris.

Es pot ampliar aquesta informació a la pàgina oficial de Cl@ve

Modo de visualización: /
Complementary Content
${loading}