Contenido principal

Activació d'usuari < Tornar

A través d'aquest servei, el ciutadà que disposi de codi d'activació pot crear la seva pròpia contrasenya i activar el seu usuari.

Sobre aquest tràmit

A qui va adreçat

Tots els ciutadans que vulguin accedir als serveis electrònics disponibles mitjançant el tipus d'autenticació de Cl@ve permanent (usuari i contrasenya).

Què permet fer

Mitjançant aquest servei el ciutadà pot activar el seu usuari de Cl@ve Permanent i crear la seva pròpia contrasenya d'accés.

Què es necessita per fer-ho

Per a l'activació de l'usuari de Cl@ve Permanent cal accedir al servei d'Activació d'usuari on se sol·licitarà que s'introdueixi l'usuari (DNI o NIE), l'adreça electrònica (com a dada addicional de contrast) i el codi d'activació que es va subministrar en l'acte de registre. Per aportar més seguretat al procés, també es fa una pregunta senzilla de comprovació del fet que s'està tractant amb una persona física (captcha).

Si les dades són correctes, el sistema enviarà a l'usuari un SMS amb un codi numèric d'un sol ús (One Time Password, OTP) que haurà de teclejar en el camp del formulari corresponent. Si és correcte, el sistema permetrà establir la contrasenya que es prefereixi, sempre que compleixi unes característiques mínimes de seguretat. Aquesta contrasenya serà la que s'haurà d'utilitzar, d'ara endavant, cada vegada que un servei d'administració electrònica la sol·liciti.

Cal tenir en compte

Tots els camps marcats amb (*) són obligatoris.

La contrasenya ha de complir una sèrie de condicions mínimes:

  • No pot contenir nom, cognoms o DNI.
  • La longitud mínima és de 8 caràcters i pot tenir tots els caràcters que siguin necessaris.
  • Si la contrasenya conté menys de 16 caràcters, ha de complir, com a mínim, 3 de les 4 condicions següents: Tenir almenys una lletra majúscula, tenir almenys una lletra minúscula, tenir almenys un dígit o tenir almenys un dels caràcters següents: ¡!$€%&@/\\()=?¿*[];,:._-+<>

Si s'introdueix erròniament el codi d'activació més de 5 vegades, el sistema informarà d'això i a contiuació el bloquejarà. En aquest cas, serà necessari generar un codi d'activació nou presencialment en qualsevol oficina de registre o telemàticament amb certificat electrònic.

Si s'introdueix malament el codi OTP més de 3 vegades, s'avisarà d'això i s'haurà de començar de nou des del principi el servei d'Activació d'usuari.

Si es té qualsevol problema amb aquest servei, cal posar-se en contacte amb el 060.

Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.

Accés al servei

  • Certificats
    electrònic
  • Usuari +
    Contrasenya
    Usuari +
    Contrasenya (Cl@ve
    permanente)
  • Cl@ve
  • Sense
    certificat
  • Via SMS
Complementary Content
${loading}