D'acord amb l'article 5.2 del Reial Decret 1671/2009, de 6 de novembre de 2009, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, la seu electrònica tindrà accessible el seu instrument de creació, directament o mitjançant un enllaç a la seva publicació al «Butlletí Oficial de l'Estat».
D'altra banda, l'article 4.2 de l'esmentat Reial Decret estableix que les seus electròniques derivades hauran de complir els mateixos requisits que les seus electròniques principals, excepte pel que fa a la publicació de l'ordre o resolució per la qual es crea, la qual es farà a través de la seu de què depenen.
nom del document | Data de publicació |
---|---|
Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. (PDF, 257 Kb) | 03/10/2016 |
Ordre TIN/1459/2010, de 28 de maig, per la qual es crea la seu electrònica de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social (PDF, 181 Kb) | 29/12/2015 |
D'acord amb l'article 25.1 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, el text íntegre de la norma de creació del registre electrònic haurà d'estar disponible per a consulta a la seu electrònica d'accés al registre.
Així mateix, l'article 25.2 d'aquesta llei estableix que a la seu electrònica d'accés al registre figurarà la relació actualitzada de les sol•licituds, els escrits i les comunicacions i també la possibilitat de presentar sol•licituds, escrits i comunicacions.
L'article 15 del Reial Decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, disposa l'existència d'un registre d'apoderaments per actuar electrònicament davant l'Administració General de l'Estat i els seus òrgans públics dependents o vinculats.
En l'àmbit específic de l'Administració de la Seguretat Social, la possibilitat d'actuar per mitjà de representant i la necessitat d'acreditar aquesta representació es recullen a l'article 129 del text refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat pel Reial Decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre.
nom del document | Data de publicació |
---|---|
Ordre ESS/486/2013, de 26 de març, per la qual es crea i regula el Registre electrònic d'apoderaments de la Seguretat Social per a la realització de tràmits i actuacions per mitjans electrònics. (PDF, 179 Kb) | 29/12/2015 |
L'Ordre ESS/485/2013, de 26 de març, per la qual es regulen les notificacions i comunicacions per mitjans electrònics en l'àmbit de la Seguretat Social estableix els supòsits i les condicions en què els subjectes responsables queden automàticament obligats a rebre per mitjans electrònics les notificacions i comunicacions que els adreci l'Administració de la Seguretat Social, d'acord amb el que estableix l'article 5.2.e) del text refós de la Llei general de la Seguretat Social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1994, de 20 de juny.
D'acord amb els articles 9 i 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, es preveuen diferents formes d'identificació i autenticació dels ciutadans en les seves relacions electròniques amb les administracions públiques; en concret, els sistemes de signatura electrònica incorporats al document nacional d'identitat, els sistemes de signatura electrònica avançada incorporats a certificats electrònics reconeguts i altres sistemes de signatura electrònica, com la utilització de claus concertades en un registre previ com a usuari, l'aportació d'informació coneguda per les dues parts o altres sistemes no criptogràfics, en els termes i les condicions que determini cada administració pública competent en cada cas.
nom del document | Data de publicació |
---|---|
Article 27 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (PDF, 31 Kb) | 17/08/2017 |
Article 45 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. (PDF, 28 Kb) | 29/12/2015 |
nom del document | Data de publicació |
---|---|
Resolució de 29 de desembre de 2010, de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social, sobre creació i gestió de segells electrònics d'actuació administrativa automatitzada en l'àmbit de la Seguretat Social. (PDF, 1096 Kb) | 29/12/2015 |
D'acord amb l'article 132.4 del text refós de la Llei General de la Seguretat Social, la publicació d'actes i comunicacions que, per disposició legal o reglamentària, s'hagin de publicar al tauler d'anuncis o edictes es podrà substituir o complementar per la seva publicació a la seu electrònica de l'organisme corresponent.
nom del document | Data de publicació |
---|---|
Ordre ESS/1222/2015, de 22 de juny, per la qual es regula el Tauler d'anuncis de la Seguretat Social. (PDF, 119 Kb) | 29/12/2015 |
L'article 42 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, estableix que les Administracions Públiques podran utilitzar segells electrònics d'Administració Pública, òrgan o entitat de dret públic per identificar-se i autenticar l'exercici de la seva competència en l'actuació administrativa automatitzada.
D'altra banda, d'acord amb l'art. 19 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, la creació de segells electrònics es farà mitjançant una resolució de la Sotssecretaria del Ministeri o titular de l'organisme públic competent, la qual es publicarà a la Seu electrònica corresponent i en la qual hauren de constar els continguts mínims de l'instrument de la seva creació.
D'acord amb l'article 41 del Reial Decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica, els òrgans i les Entitats de Dret Públic faran públics a les corresponents seus electròniques els estats de conformitat i els distintius de seguretat dels quals siguin creditors, obtinguts respecte del compliment de l'Esquema Nacional de Seguretat.
nom del document | Data de publicació |
---|---|
Estat de conformitat amb l'Esquema Nacional de Seguretat (PDF, 93 Kb) | 29/12/2015 |
Resolución de 21 de junio de 2019, de la Secretaría de Estado de la Seguridad Social, por la que se actualiza la política de seguridad en la utilización de medios electrónicos en la Administración de la Seguridad Social. (PDF, 669 Kb) | 25/07/2019 |
Resolució de 6 de març de 2017, de la Direcció General de l'INSS, per la qual s'aprova el model normalitzat de representació per a la realització de tràmits a través del Registre electrònic de la SESS