Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Assistència sanitària. Consulta del dret i Alta de beneficiaris < Tornar

Este servei permet consultar, en nom propi, com a representant o apoderat, el dret a l’assistència sanitària. També permet sol·licitar la inclusió de beneficiaris/as.

Sobre este tràmit

A qui va dirigit

A persones que vulguen comprovar si tenen reconegut el dret a l'assistència sanitària pública i als qui sent titulars del dret, necessiten incloure com a beneficiaris seus a una altra persona que no té reconegut el dret a l'assistència sanitària.

Què permet fer

  • Comprovar si té reconegut el dret a l’assistència sanitària i obtindre el document que acredita el dret.

  • Donar d’alta beneficiaris:

    Si el beneficiari és un fill menor de tres mesos, es reconeixerà automàticament el dret a l’assistència sanitària i podrà baixar l’acreditació del dret.

    Si el beneficiari no és un fill menor de 3 mesos, es generarà una sol·licitud a la Direcció provincial corresponent perquè realitze les validacions necessàries i tramite la inclusió. Podrà baixar el justificant de la sol·licitud.

Què es necessita per a fer-ho

  • Si hi accedeix en nom propi, se li portarà a La teua Seguretat Social i haurà de desplaçar-se cap a baix fins a la secció d’Assistència Sanitària.
  • Si hi accedeix com a representant, ha de sol·licitar al representat que confirme la representació accedint a l'enllaç que rebrà en el seu mòbil per SMS i adjuntar al final del servei el document normalitzat de representació. Una vegada identificat, se li enviarà a la secció de La teua Seguretat Social de consulta de beneficiari.
  • Si hi accedeix com a apoderat, haurà d’estar inscrit en el Registre Electrònic d’Apoderaments i se li portarà a La Teua Seguretat Social i ha de desplaçar-se cap a baix fins a la secció d’Assistència Sanitària.

Cal tindre en compte

En donar d’alta un beneficiari:

  • Si es tracta d’un fill menor de tres mesos, el reconeixement del dret és automàtic i immediat. Finalitzat el procés es podrà obtindre l’acreditació del dret del beneficiari.
  • En cas contrari, s’emetrà una sol·licitud perquè siga tramitada a la Direcció Provincial de la província on el sol·licitant tinga el domicili registrat en afiliació. Finalitzat el procés, s’emetrà un justificant de la sol·licitud efectuada.

Pròxims passos

Si no rep el missatge de confirmació o rep un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.
L'INSS enviarà al domicili de l'interessat la resolució de la sol·licitud.

Per a accedir a este servici, comprove els requisits tècnics necessaris.

El acceso a este servicio estará habilitado únicamente cuando se identifique como persona física o entidad

Complementary Content
${loading}