Informació important sobre cookies
Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.
¿Seguro que quieres cerrar la sesión?
Va a abandonar el portal. Si se ha identificado con certificado le recomendamos que cierre su navegador
Aquest servei permet fer, per Registre electrònic, les gestions necessàries en relació amb la prestació d’incapacitat temporal en pagament directe per l’INSS, com poden ser la sol·licitud de la Incapacitat, la sol·licitud de recaigudes, presentar declaracions de situació i fills a càrrec o de la disconformitat amb altes, comunicar dades a efectes de l’IRPF, etc.
A treballadors, en situació d'incapacitat temporal.
A empreses, exclusivament en relació amb el reintegrament de prestació d’IT abonada en pagament delegat i no deduïda en butlletins de cotització.
Si hi accediu amb Usuari + Contrasenya (Cl@ve permanent), per garantir un major nivell de seguretat en aquest servei, se us enviarà un codi via SMS al número de mòbil que hàgiu facilitat durant l'acte de registre, el qual haureu d'introduir per poder signar la comunicació en el registre electrònic.
A través d’aquest Servei pot presentar les seves parts de confirmació si vol. No obstant això, li informem que actualment, i a causa de la crisi sanitària, no és necessari l’enviament d’aquests informes per seguir percebent la prestació d’Incapacitat Temporal, ja que l’Institut Nacional de la Seguretat Social en té coneixement en virtut dels canals utilitzats amb els Serveis Públics de Salut. Igualment, a través d’aquest canal pot presentar els informes d’alta, encara que, de moment i a conseqüència de la crisi sanitària, tampoc no és necessari enviar-los.
La província de tràmit és aquella on tingui la residència el treballador.
L’apartat d’Observacions només s’ha d’emplenar si no s’adjunta el model de sol·licitud.
La sessió de connexió està limitada temporalment; per tant, si la sessió caduca mentre empleneu la sol·licitud, l’haureu de tornar a iniciar i acabar les actuacions que tingueu pendents de fer.
Si actueu com a representant, haureu d'adjuntar el model normalitzat de representació que figura a l'apartat de documentació adjunta o qualsevol document vàlid en dret que deixi constància fidedigna de la representació.
La mida total de la documentació a annexar no pot superar els 10 Mb.
Una vegada fet el tràmit, rebreu un “justificant de recepció” en format PDF.
Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.
L’Institut Nacional de la Seguretat Social adoptarà la corresponent resolució, que es posarà a disposició de l’interessat en el servei de Notificacions Telemàtiques. Si no ha desistit del canal postal, aquesta resolució s’enviarà també al domicili de l’interessat.
Podeu consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servei Com va la meva prestació?
Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.
El acceso a este servicio estará habilitado únicamente cuando se identifique como persona física o entidad