Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Mort i supervivència nacional (com a representant) < Tornar

Cerrar

S’ha habilitat l’accés a la Sol·licitud de Mort i Supervivència per a representants a través del Portal La Teua Seguretat Social; per esta raó, al llarg de les pròximes setmanes, este servici desapareixerà. Pots accedir al nou servici a través del servici de la Seu “Mort i supervivència nacional”, seleccionant que actues com a representant. Per a utilitzar este servici, és necessari que el representant dispose de Certificat Digital o Cl@ve permanent i que el representat tinga el telèfon mòbil registrat a les bases de dades de la Seguretat Social.


Este servici permet sol·licitar, per Registre electrònic, les prestacions nacionals de viudetat, orfandat i auxili per defunció en representació d'una altra persona.

Sobre este tràmit

A qui va dirigit

A persones que vullguen sol·licitar una o diverses prestacions nacionals de mort i supervivència de viudetat, orfandat o auxili per defunció en representació d'una altra persona.

Què permet fer

  • Presentar una sol·licitud, per Registre Electrònic, d'una o diverses prestacions nacionals de mort i supervivència (viudetat, orfandat o auxili per defunció) en representació d'una altra persona.
  • Annexar documentació.

Què es necessita per a fer-ho

  • Introduir la informació sol·licitada per a fer la sol·licitud.
  • Annexar els documents que s'indiquen.

Cal tindre en compte

Una vegada finalitzat el procés d'ompliment, s'indicaran els documents que ha de presentar i es tindrà la possibilitat d'adjuntar-los electrònicament.

Quan envieu la sol·licitud com a apoderat del futur titular de la prestació, haureu d’acreditar obligatòriament esta representació adjuntant el document de representació aprovat a este efecte, el qual es pot baixar des de l’apartat de documentació associada.  No obstant això, pot adjuntar qualsevol document vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la representació.

Així mateix, només si se li reclama en finalitzar l'ompliment del formulari, haurà d'enviar el model d'autorització per al reconeixement dels beneficis per cura de fills o menors acollits que figura a l'apartat de documentació associada i al qual serà redirigit quan siga el moment, en cas necessari, per a baixar-lo.

La mida total de la documentació que s’ha d’annexar no pot superar els 4 Mb.

Pròxims passos

Una vegada fet el tràmit, rebrà un “justificant de recepció” en format PDF.

Si no rep el missatge de confirmació o rep un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà  de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.

L'INSS enviarà al domicili de l'interessat la resolució de la sol·licitud.

Consultar la situació en què es troba el tràmit de la prestació sol·licitada a través del servici Com va la meua prestació?

Per a accedir a este servici, comprove els requisits tècnics necessaris.

El acceso a este servicio estará habilitado únicamente cuando se identifique como persona física o entidad

Complementary Content
${loading}