Valori aquesta pàgina
Valori aquest contingut

Contenido principal

Assistència sanitària. Consulta del dret i Alta de beneficiaris < Tornar

Aquest servei permet consultar, en nom propi, com a representant o apoderat, el dret a l’assistència sanitària. També permet sol·licitar la inclusió de beneficiaris/as.

Sobre aquest tràmit

A qui va adreçat

A persones que vulguin comprovar si tenen reconegut el dret a l'assistència sanitària pública i als qui sent titulars del dret, necessitin incloure com a beneficiaris seus a una altra persona que no té reconegut el dret a l'assistència sanitària.

Què permet fer

  • Comprovar si té reconegut el dret a l’assistència sanitària i obtenir el document que acredita el dret.

  • Donar d’alta beneficiaris:

    Si el beneficiari és un fill menor de tres mesos, es reconeixerà automàticament el dret a l’assistència sanitària i podreu baixar l’acreditació del dret.

    Si el beneficiari no és un fill menor de 3 mesos, es generarà una sol·licitud a la Direcció provincial corresponent perquè realitzi les validacions necessàries i tramiti la inclusió. Podeu baixar el justificant de la sol·licitud.

Què es necessita per fer-ho

  • Si hi accedeix en nom propi, se li portarà a La teva Seguretat Social i haurà de desplaçar-se cap a baix fins a la secció d’Assistència Sanitària.
  • Si hi accedeix com a representant, ha de sol·licitar al representat que confirmi la representació accedint a l'enllaç que rebrà en el seu mòbil per SMS i adjuntar al final del servei el document normalitzat de representació. Una vegada identificat, se li enviarà a la secció de La teva Seguretat Social de consulta de beneficiari.
  • Si hi accedeix com a apoderat, haurà d’estar inscrit en el Registre Electrònic d’Apoderaments i se li portarà a La Teva Seguretat Social i ha de desplaçar-se cap a baix fins a la secció d’Assistència Sanitària.

Cal tenir en compte

En donar d’alta un beneficiari:

  • Si es tracta d’un fill menor de tres mesos, el reconeixement del dret és automàtic i immediat. Finalitzat el procés es podrà obtenir l’acreditació del dret del beneficiari.
  • En cas contrari, s’emetrà una sol·licitud perquè sigui tramitada a la Direcció Provincial de la província on el sol·licitant tingui el domicili registrat en afiliació. Finalitzat el procés, s’emetrà un justificant de la sol·licitud efectuada.

Pròxims passos

Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d’error o deficiència de la transmissió, s’haurà de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.
Per part de L’INSS, s’enviarà la resolució de la sol·licitud al domicili de l’interessat.

Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.

El acceso a este servicio estará habilitado únicamente cuando se identifique como persona física o entidad

Complementary Content
${loading}