Contenido principal

Asistencia sanitaria. Consulta do dereito e Alta de beneficiarios < Volver

Este servizo permite consultar, en nome propio, como representante ou apoderado, o dereito á asistencia sanitaria. Tamén permite solicitar a inclusión de beneficiarios/as. Calquera dos accesos dispoñibles o dirixirá ao portal A túa Seguridade Social para a súa autenticación.

Acerca deste trámite

A quen vai dirixido

A persoas que queiran comprobar se teñen recoñecido o dereito á asistencia sanitaria pública e a quen sendo titular do dereito, precisen incluír como beneficiarios seus a outra persoa que non ten recoñecido o dereito á asistencia sanitaria.

Que permite realizar

  • Comprobar se ten recoñecido o dereito á asistencia sanitaria e obter o documento que acredita o dereito.
  • Dar de alta beneficiarios:
    • Se o beneficiario é un fillo menor de 3 meses, recoñecerase automaticamente o dereito á asistencia sanitaria e poderá descargar a acreditación do dereito.
    • Se o beneficiario non é un fillo menor de 3 meses, realizarase unha solicitude por rexistro electrónico para que se tramite a inclusión e poderá descargar o xustificante da solicitude.

Que necesita para realizalo

  • Ao acceder a TUSS:
    • Se accede como interesado con Usuario + Contrasinal (Cl@ve permanente), para garantir un maior nivel de seguridade, enviaráselle un código vía SMS ao número de móbil que deberá introducir para poder acceder.
    • Se accede como representante, deberá introducir o código enviado mediante SMS ao número de móbil do representado.
    • Se accede como apoderado, deberá estar inscrito no Rexistro Electrónico de Apoderamentos.

Unha vez identificado en A túa Seguridade Social, no apartado “Asistencia sanitaria”, premer en “Engadir novo beneficiario” se queremos solicitar o dereito dun beneficiario ou “descargar certificado” se unha vez consultado o dereito queremos obter o documento que acredita o dereito á asistencia sanitaria.

Hai que ter en conta

Ao dar de alta un beneficiario:

  • Se se trata dun fillo menor de 3 meses, o recoñecemento do dereito é automático e inmediato. Finalizado o proceso poderá obter a acreditación do dereito do beneficiario.
  • No caso contrario, emitirase unha solicitude por rexistro electrónico para que sexa tramitada na Dirección Provincial da provincia onde o solicitante teña o seu domicilio rexistrado en afiliación. Finalizado o proceso, emitirase un xustificante da solicitude realizada.

Próximos pasos

Se non recibe a mensaxe de confirmación ou, se é o caso, recibe unha mensaxe de erro ou deficiencia da transmisión, deberá realizarse a presentación noutro momento ou utilizar outros medios.

Por parte do INSS, enviarase ao domicilio do interesado a resolución da solicitude.

Para acceder a este servizo comprobe os requisitos técnicos necesarios.

Acceso directo a trámites

Complementary Content
${loading}