Contenido principal

Obtindre cita prèvia per a pensions i altres prestacions (INSS) < Tornar

Cerrar

SOL·LICITUD DE PRESTACIONS SENSE DESPLAÇAMENTS

Pot presentar la seua sol·licitud de prestacions sense necessitat de desplaçar-se.

Li recomanem que realitze el seu tràmit, sempre que dispose de DNI-electrònic, certificat electrònic o contrasenya cl@ve, a través del portal La teva Seguretat Social o a través de la nostra Seu Electrònica.

En cas de no disposar de certificat electrònic o d’usuari cl@ve, pot sol·licitar-ho presencialment obtenint cita prèvia a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social, fent clic a Ciudatadans, Cita prèvia per a pensions i d’altres i altres gestions i Accés al servei sense certificat.

Tinga en compte que, per a obtindre el certificat digital, abans d’anar a l’oficina haurà d’aconseguir un codi de sol·licitud a la pàgina web de la FNMT i aportar-lo a l’oficina el dia de la cita.

A més, si no disposa de certificat o usuari cl@ve, pot utilitzar el servici “Sol·licitud i tràmits de prestacions de la Seguretat Social (Institut Nacional de la Seguretat Social)” per a enviar-nos la seua sol·licitud. Per a això, envie’ns emplenat el model oficial de la sol·licitud que desitge realitzar, que pot descarregar en l’apartat Formularis i models del nostre WEB.

També posem a la seua disposició dins de les opcions de cita, el servei d’atenció  telefònica mitjançant cita,  on ens posarem en contacte amb vostè en el dia i hora fixada per proporcionar-li la informació o el tràmit que sol·licite sense que haja de desplaçar-se a les nostres oficines o, si és imprescindible, facilitar-li una cita als nostres Centres. Per això, sol·licite una cita prèvia tal com s’ha explicat anteriorment i seleccione l’opció d’atenció telefònica.

 Pot trobar informació general i sobre els nostres serveis en l’assistent ISSA a la pàgina inicial del nostre WEB i en l’apartat de consultes del mateix.

També podeu utilitzar els nostres telèfons d’informació 901 16 65 65 i 915 42 11 76. Us preguem que feu un ús responsable d’aquests telèfons, només per a qüestions importants i urgents.

AVÍS IMPORTANT:

L'atenció als Centres s’efectua aplicant criteris de màxima cautela en benefici de la salut de tots. Us podeu informar aquí dels Centres oberts.

A causa de la situació de pandèmia de la COVID-19 i per minorar la coincidència de persones als centres oberts, hem reduït el número de cites de manera que és possible que en alguns moments i per a certes ubicacions no hi haja cites disponibles. Lamentem les molèsties.

 

ABANS DE SOL·LICITAR LA CITA, PER FAVOR, LLIJA ESTE MISSATGE


Amb este servei, es pot obtindre i gestionar una cita prèvia per a tràmits relacionats amb prestacions als Centres d'Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS) de l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Recorde que també pot fer les seues gestions electrònicament, sense desplaçar-se i, en qualsevol moment, en esta Seu Electrònica. Així mateix, disposeu dels telèfons d’informació 901 16 65 65 i 915 42 11 76 o ens podeu enviar per escrit les vostres consultes.

Sobre este tràmit

A qui va dirigit

A tots els ciutadans que vulguen obtindre cita prèvia per a pensions i altres prestacions.

Què permet fer

Obtindre Cita Prèvia per a pensions i altres prestacions.

Si es tracta d'un representant professional, consulte l'apartat "Cal tenir en compte".

Què es necessita per a fer-ho

Cal omplir la informació que el formulari electrònic sol·licita.

Cal tindre en compte

Recorde que, a més de les oficines, el podem atendre a:

• Canal telemàtic (serveis disponibles les 24 hores els 365 dies de l’any):

• Canal telefònic:

    • Telèfon d’informació general de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) 901 16 65 65 i  915 42 11 76 de 9 a 20 hores, de dilluns a divendres no festius) +info.

Per a omplir el formulari correctament, ha de tindre en compte:

  • Els camps marcats amb * són obligatoris.
  • El formulari per a “Obtindre Cita Prèvia” consta de diversos passos en què es requerixen les dades necessàries per a concertar la cita per a pensions i altres prestacions.
  • Si necessita ajuda per a omplir el formulari, consulte la "Guia per a Obtindre, Consultar o Eliminar Cita Prèvia sense certificat digital" o la "Guia per a Obtindre, Consultar o Eliminar Cita Prèvia amb certificat digital".
  • Abans de sol·licitar una cita, consulte els diferents motius que li oferim per a escollir allò que millor s'adapte a les seues necessitats. Procurarem dedicar-li el temps necessari en la cita que ha obtingut per resoldre tots els seus assumptes.
  • Per a ampliar informació dels CAISS podrà consultar el directori d'Oficines de la Seguretat Social. Si al CAISS on vol que l'atenguen no aconseguix obtindre cita prèvia, pot concertar la visita a un altre centre. Si cal, es pot personar a qualsevol CAISS.

Quan ho sol·liciten representants professionals (Gestories, Advocats, Graduats Socials, etc.), hauran de tenir en compte:

  • Que hi hauran d'accedir amb certificat digital.
  • Que, d'acord amb la Llei de Procediment, hauran d'utilitzar preferentment els serveis electrònics disponibles per a la presentació de sol·licituds i documents.

Pròxims passos

Rebrà un correu electrònic amb les dades de la cita.
Una vegada obtinguda la cita, ha d'anar al centre seleccionat el dia i l'hora indicats.

Per a accedir a este servici, comprove els requisits tècnics necessaris.

Accés directe a tràmits

Complementary Content
${loading}