AVÍS IMPORTANT
Si disposeu de certificat electrònic o cl@ve, si us plau, utilitzeu-los per accedir a aquest servei. També podeu, excepcionalment i mentre es mantinguin les mesures de contenció del COVID19, presentar escrits, sol·licituds i comunicacions a través d’aquest servei sense identificar-vos electrònicament. Reviseu la descripció d’aquest servei a “Sobre aquest tràmit”. En aquest cas, el vostre escrit no es formalitzarà en el Registre Electrònic de la Seguretat Social i pot ser necessari que se us requereixi per acreditar la vostra identitat o verificar la documentació i les dades remeses.
L’Autoritzat RED ha de presentar les sol·licituds de les empreses, treballadors autònoms i ocupadors de llar que tingui assignats a través del Sistema RED, excepte les sol·licituds d’ajornaments de les cotitzacions a la Seguretat Social o la presentació de documentació relativa a les sol·licituds esmentades, que s’haurà de realitzar exclusivament en el registre electrònic de la Seguretat Social a través del servei d’“Ajornament en el pagament de deutes a la Seguretat Social” o “Contestar requeriments o presentar documentació relacionada amb un document rebut de la Seguretat Social”, respectivament. Fora d’aquests supòsits no es tramitaran les sol·licituds que presenti l’Autoritzat per un canal diferent del Sistema RED.
Aquest servei permet presentar per registre electrònic, en nom propi o en representació d’una altra persona, escrits, sol·licituds o comunicacions adreçats a la Tresoreria General de la Seguretat Social, la presentació dels quals no es prevegi en un servei específic de la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
Als qui, en nom propi o en representació d’una altra persona, vulguin presentar per registre electrònic escrits, sol·licituds o comunicacions adreçats a la Tresoreria General de la Seguretat Social la presentació dels quals no es prevegi en un servei específic de la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
Si hi accediu amb Usuari + Contrasenya (Cl@ve permanent), per garantir un major nivell de seguretat en aquest servei, se us enviarà un codi via SMS al número de mòbil que hàgiu facilitat durant l'acte de registre, el qual haureu d'introduir per poder signar la comunicació en el registre electrònic.
La província de tràmit indica la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social a la qual voleu adreçar la documentació.
La sessió de connexió està limitada temporalment; per tant, si la sessió caduca mentre empleneu la sol·licitud, l’haureu de tornar a iniciar i acabar les actuacions que tingueu pendents de fer.
Servei extraordinari per situació d’alarma sense certificat (Covid-19):
Si necessiteu fer una sol·licitud urgent i inajornable, empleneu tots els camps del formulari web:
Recomanacions:
La mida total de la documentació que s’ha d’annexar no pot superar els 10 Mb.
Si esteu utilitzant el servei amb certificat digital o cl@ve, una vegada realitzat el tràmit rebreu un “justificant de recepció” en format PDF. Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.
En el cas d’utilitzar el servei sense certificat, no es genera cap justificant de la sol·licitud o comunicació, i la sol·licitud no s’incorporarà al Registre electrònic. Aquesta comunicació arribarà a la Direcció Provincial que hàgiu seleccionat i la hi gestionaran segons la prioritat que s’estableixi. En aquest cas, pot ser necessari que ens hi posem en contacte per acreditar la vostra identitat, verificar les dades i documentació remesa o, si escau, requerir documentació addicional.
Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.