Valore esta página
Valore este contenido

Contenido principal

Dret d’opció en Assistència Sanitària < Tornar

Aquest servei permet optar al dret a l’assistència sanitària per títol diferent del ja reconegut, sempre que es trobi en alguna de les situacions que es detallen a la sol·licitud.

Sobre aquest tràmit

A qui va adreçat

  • A les persones que tenen reconegut el dret a l’assistència sanitària pel Sistema Públic de Salut com a titulars i volen optar a l’assistència sanitària com a beneficiaris d’un titular del Sistema de Seguretat Social o d’un titular d’un Règim Especial de Funcionaris (MUFACE, MUGEJU, ISFAS) i que a més es trobi en alguna d’aquestes situacions: haver esgotat la prestació o el subsidi d’atur; haver subscrit un conveni especial; estar en situació d’excedència; ser titular per residència a Espanya; i, a més, en el cas de voler optar a un dels Règims Especials de Funcionaris, percebre una pensió de viduïtat, orfandat, en favor de familiars de la Seguretat Social, o pensió SOVI, o ser menor amb una discapacitat igual o superior al 33% o trobar-se en situació de pròrroga.
     
  • A les persones que tenen reconegut el dret a l’assistència sanitària pel Sistema Públic de Salut com a beneficiaris d’un titular del Sistema de la Seguretat Social i volen optar a l’assistència sanitària com a beneficiaris d’un titular d’un Règim Especial de Funcionaris (MUFACE, MUGEJU, ISFAS).
     
  • A les persones que tenen reconegut el dret a l’assistència sanitària pel Sistema Públic de Salut com a pensionistes de viduïtat, orfandat o en favor de familiars de la Seguretat Social o pensionista SOVI, o com a menor amb una discapacitat igual o major al 33% i volen optar a l’assistència sanitària com a pensionistes de viduïtat, orfandat o en favor de familiars d’un Règim Especial de Funcionaris (MUFACE, MUGEJU, ISFAS).

Què permet fer

  • Realitzar una sol·licitud per Registre Electrònic per optar en el mode d’accés al dret d’assistència sanitària.
  • Baixar i adjuntar el model de sol·licitud.
  • Annexar documentació.

Què es necessita per fer-ho

  • Disposar d'un programari que permeti emplenar i guardar la sol·licitud per poder annexar-la després.
  • Emplenar i annexar el model de sol·licitud.
  • Annexar còpia dels documents que es detallen en les instruccions d'aquest.

Cal tenir en compte

Si hi accediu amb Usuari + Contrasenya (Cl@ve permanent), per garantir un major nivell de seguretat en aquest servei, se us enviarà un codi SMS al número de mòbil que hàgiu facilitat durant l'acte de registre, el qual haureu d'introduir per poder signar la comunicació en el Registre Electrònic.

Si actueu com a representant, haureu d'adjuntar el model normalitzat de representació que figura juntament amb el model de sol·licitud a l'apartat de documentació adjunta o qualsevol document vàlid en dret que deixi constància fidedigna de la representació.

En el cas d’apoderats, han d’estar inscrits en el Registre Electrònic d’Apoderaments.

La sessió de connexió està limitada temporalment; per tant, si la sessió caduca mentre empleneu la sol·licitud, l’haureu de tornar a iniciar i acabar les actuacions que tingueu pendents de fer.

La mida total de la documentació que s'ha d'annexar no pot superar els 10 Mb.

Pròxims passos

Una vegada fet el tràmit, rebreu un “justificant de recepció” en format PDF.

Si no rebeu el missatge de confirmació o rebeu un missatge d'error o deficiència de la transmissió, s'haurà de fer la presentació en un altre moment o utilitzar altres mitjans.

Per part de l’INSS s’enviarà al correu electrònic de l’interessat l’acreditació del dret.

Per accedir a aquest servei, comproveu els requisits tècnics necessaris.

El acceso a este servicio estará habilitado únicamente cuando se identifique como persona física o entidad

Obtener Acceso
Documentació adjunta
Documentació adjunta
nom del document Data de publicació
Opción de Asistencia Sanitaria (PDF, 3229 Kb) 09/05/2022
Model normalitzat de representació (PDF, 2387 Kb) 29/03/2022
Complementary Content
${loading}